ده ساعت جنگ در کابل یازده کشته برجای گذاشت

اطلاعات روز: حمله تروریستی بالای مهمان‌خانه سفارت اسپانیا در شیرپور کابل با کشته شدن تمامی تروریستان مهاجم به پایان رسید.
یک گروهی از تروریستان حوالی ساعت 6:00 شام روز جمعه با استفاده از یک موتر تیز رفتار مملو از مواد انفجاری، در منطقه شیرپور شهرکابل بر یک مهمان‌خانه سفارت اسپانیا حمله کردند.
این مهاجمان که مجهز به جنگ افزار بودند، ابتدا موتر حامل مواد انفجاری را منفجر ساخته و بعد سه تروریست وارد مهمان‌خانه شدند.
نیروهای قطعات خاص پولیس، پس از رسیدن به محل حادثه عملیات برای نابودی مهاجمان را آغاز کردند که در نهایت ساعت 5:30 صبح با از بین رفتن تمامی چهار تروریست مهاجم عملیات به پایان رسید.
وزارت داخله با نشر خبرنامه‌ای گفته است: «نیروهای ویژه پولیس توانستند 12 مهمان را که در این هوتل گیر مانده بودند، نجات دهند.»
به نقل از خبرنامه در این حمله تروریستی، چهار تن از نیروهای پولیس ملی به شهادت رسیده و 7 فرد ملکی نیز زخمی شدند.
در همین حال خبرگزاری پژواک نوشته است که حمله دسته‌جمعی بر یک ساختمان اتباع خارجی در شهر کابل، با کشته شدن یازده تن خاتمه یافت.
پژواک به نقل از یک منبع امنیتی نوشته است که در این حمله چهار تروریست، دو شهروند اسپانیا، چهار پولیس و یک فرد ملکی کشته شده‌اند.
این تروریستان در مربوطات حوزه دهم امنیتی بر یک مهمان‌خانه سفارت اسپانیا در منطقه شیرپور حمله کرده بودند.
این حمله در حالی صورت می‌گیرد که یک روز قبل از آن، رحمت‌الله نبیل، رییس امنیت ملی افغانستان، از مقامش استعفا داد و به‌جایش مسعود اندرابی به حیث سرپرست معرفی شد.