رکورد مهاجرت غیرقانونی در اتحادیه اروپا شکسته شد

اطلاعات روز: در سال جاری شمار زیادی از مهاجران به‌طور غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شده‌اند که این روند بی‌سابقه گفته شده است.
به نقل از دویچه وله و به گزارش روزنامه آلمانی « دی ولت»، در فاصله زمانی جنوری و نوامبر سال روان میلادی 1.28 میلیون مورد عبور غیرقانونی از مرز ثبت شده است.
این روزنامه در گزارش خود به نقل از گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا نوشته است، شمار مهاجرانی که به‌طور غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا می‌شوند، «به اوج خود» رسیده است.
به گزارش روزنامه «دی وِلت»، کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل از حراست مرزهای خارجی این اتحادیه به شدت انتقاد می‎کند و می‌گوید که «ثابت شده اقدام‌ها در این زمینه به هیچ وجه برای تأمین مؤثر و جامع امنیت و تضمین آن کافی نیست.»
به گزارش این روزنامه آلمانی، کمیسیون به این نتیجه رسیده است که «شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، توانستند از مرزهای خارجی این اتحادیه به‌طور غیرقانونی عبور کنند و بعد به سفرشان از طریق اتحادیه اروپا ادامه دهند، بدون این که نخست هویت شان شناسایی شود، مشخصات شان ثبت گردد و از نظر امنیتی بررسی شوند.»
کارشناسان نهاد اقتصاد جهانی «آی اف دبلیو» در آلمان از افزایش شمار بیکاران در آلمان با توجه به بحران آوارگان تا سال 2017 به 376 هزار تن دیگر هشدار داده اشت.
طبق پیش بینی محققان اقتصادی این نهاد برای فصل زمستان، دو درصد از آوارگانی که قادر به کار هستند و اجازه آن را دریافت می‎کنند، یک کار ثابت پیدا خواهند کرد که این رقم برابر با 94 هزار تن از مهاجران می‌باشد. طبق محاسبه این کارشناسان اقتصادی تا پایان سال 2017 در مجموع 2.7 میلیون آواره وارد آلمان خواهند شد. براین اساس 1.1 میلیون تن از آن‌ها در سال 2015، 1.1 میلیون تن در سال 2016 و 600 هزارتن از آن ها در سال 2017 به آلمان خواهند رسید.