کمک 80 میلیون دالری امریکا از طریق برنامه مشارکت جدید انکشافی برای صندوق وجهی بازسازی افغانستان

اطلاعات روز: ایالات متحده امریکا 80 میلیون دالر امریکایی را از طریق برنامه‌ی مشارکت جدید انکشافی به دست‌رس حکومت افغانستان قرار داد.
سفارت ایالات متحده امریکا در خبرنامه‌ای که به اطلاعات روز فرستاده، نوشته است که این مبلغ منحیث بخشی از تعهد جاری این کشور مبنی بر بهبود رفاه مردم افغانستان از طریق برنامه‌ی مشارکت جدید انکشافی برای صندوق وجهی بازسازی افغانستان (ARTF) فراهم شده است. فراهم نمودن این مبلغ به پیشرفت در دست‌آوردهای انکشافی مشخص حکومت افغانستان و تطبیق اصلاحات کلیدی در پالیسی‌ها به شمول بهبود جمع‌آوری عواید، کاهش فساد و کاهش فقر از طریق کمک به قشر فقیر و محروم کشور به‌ویژه زنان، وابسته می‌باشد.
سفیر امریکا در کابل، مایکل مکینلی، در این باره گفت: «مرتبط ساختن کمک‌های مالی ایالات متحده امریکا با نتایج قابل حصول و مهم، درحالی‌که مالکیت افغان‌ها را افزایش داده و موجب گذار به یک رویکرد انکشافی به رهبری افغان‌ها می‌شود، حکومت افغانستان را قادر می‌سازد تا اجندای اصلاحات خود را تطبیق نماید.»
در خبرنامه سفارت امریکا آمده است که اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا با وزارت مالیه در زمینه‌ی مستندسازی دست‌یابی‌های این وزارت به شاخص‌های بیشتر، به همکاری خود ادامه می‌دهد. تکمیل هر یک از این شاخص‌ها باعث پرداخت 20 میلیون دالر امریکایی دیگر شده و الی سال 2018 در مجموع 800 میلیون دالر امریکایی کمک‌های تشویقی فراهم می‌گردد. پنج مورد از شاخص‌ها در سال 2015 تکمیل گردیده است که در نتیجه مبلغ 100 میلیون دالر امریکایی در ماه سپتامبر پرداخت گردید.
ایالات متحده امریکا این مبلغ را درحالی به افغانستان کمک می‌کند که به تاریخ 29 قوس نیز از کمک 50 میلیون دالری دیگر برای ایجاد فوری فرصت‌های شغلی در افغانستان خبر داده بود.