داوود علی نجفی: موازین ترانسپورتی کشور در مغایرت با موازین و مقررات بین‌المللی است

وزیر ترانسپورت می‌گوید که امور مربوط به این وزارت، برخلاف روند معمول در جهان، از سوی برخی وزارت‌خانه‌هاى دیگر انجام می‌شود. داودعلی نجفی، وزیر ترانسپورت و هوانوردی‌ این موضوع را در مراسمی به مناسبت روز ملی ترانسپورت در کابل بیان کرد.

به گفته‌ی وی، در حال حاضر کارهای زیربنایی در زمینه‌ی ساخت جاده و خط آهن از سوی وزارت فواید عامه، ترانزیت کالاها از سوی وزارت تجارت و جواز سیر و بررسی تخنیکی وسایط توسط یک اداره‌ی دیگر (ترافیک- وزارت امور داخله) صورت می‌گیرد.

نجفی با اشاره به این موارد، خاطرنشان کرد که سيستم کنونی ترانسپورت درکشور، در مغايرت با موازین و مقررات سایر کشورها‌ست. وزیر ترانسپورت و هوانوردی گفت که در بازنگری تشکیلات اساسی دولت، باید به این مورد توجه شود تا ترانسپورت افغانستان رشد کند و عدم هم‌آهنگی بین ادارات از بین برود. وی هم‌چنان گفت که نیاز است تا برای کاهش سطح هزینه‌ی حمل‌و‌نقل در افغانستان، در زمینه‌ی توسعه‌ی خطوط آهن، بیش‌تر سرمایه‌گذاری شود و افغانستان از این طریق، به آسیای میانه و اروپا وصل گردد. داود علی نجفی، از کمبود بودجه به عنوان یکی دیگر از مشکلات عمده‌ی این وزارت نام برد و خواستار توجه دولت به این موضوع شد.

محمد قربان حقجو، رییس عامل اتاق‌های تجارت نیز گفت: تا زمانی که بخش حمل‌و‌نقل کشور تقویت نشود، رشد اقتصادی به میان نخواهد آمد. وی افزود که برای رسیدن به رشد اقتصادی، لازم است تا در زمینه‌ی امور ساخت و تقویت امور زیربنایی از جمله راه‌ها، زیربناها، پالیسی و مدیریت حمل‌و‌نقل و تقویت بخش حمل‌ونقل، به صورت جدی کار شود. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *