وزارت خارجه: سفارت آلمان در کابل‌ بسته نشده است

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور  خارجه می‌گویند که سفارت آلمان در کابل بسته نشده، بلکه چند‌روزی به روی مراجعان مسدود است. جانان موسی‌زی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه روز گذشته در یک نشست خبری گفت، سفارت آلمان برای مدتی مراجعین نمی‌پذیرد. وی بسته شدن سفارت آلمان را رد‌ کرد‌ و گفت، سفارت آلمان بسته نشده، بلکه مدتی مراجعین را نمی‌پذیرد.

‌سخن‌گوی وزارت خارجه می‌گوید، به‌زودی سفارت آلمان کار خود را آغاز نموده و به روی مراجعین باز خواهد شد. او گفت: «به‌زودی سفیر آلمان با معین سیاسی وزارت امور خارجه در این زمینه ملاقات خواهد داشت‌».

سفارت آلمان در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری و در جاده‌ی ششم وزیر اکبر خان موقعیت دارد. این سفارت‌ چند روز قبل به دلیل تهدید‌های امنیتی به روی مراجعین بسته شد. مقام‌های آلمانی نیز قبلا مسدود شدن سفارت آلمان به دلیل تهدیدهای امنیتی را تأیید کرده‌اند.

سخن‌گوی وزارت خارجه در این زمینه گفت، نیروهای امنیتی ظرفیت و تعهد تأمین امنیت تمام تأسیسات دیپلوماتیک و دیپلومات‌های خارجی را دارند. به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی کشور در زمینه‌ی تأمین امنیت سفارت‌خانه‌های خارجی در کشور تلاش خواهد کرد.

گفته می‌شود که سفارت آلمان به دلیل عدم اطمینان از تأمین امنیت آن‌ها بسته شده است. اما سخن‌گوی وزارت خارجه در این زمینه گفت، حکومت افغانستان در رابطه با تأمین امنیت سفارت‌خانه‌های کشورهای خارجی در کابل، اطمینان داده است. وی هم‌چنان گفت،  دولت افغانستان نه تنها به سفارت آلمان، بلکه به تمام دیپلومات‌ها و کارمندان بین‌المللی اطمینان می‌دهد که برای تأمین امنیت و مصئونیت آن‌ها از هیچ‌تلاشی دریغ نورزند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *