شمار تلفات حمله انتحاری در محفل ختم قران در ننگرهار به 13 تن رسید

اطلاعات روز: در یک حمله انتحاری در محفل ختم قران در خانه عبیدالله شینواری، عضو شورای ولایتی ننگرهار، 13 غیرنظامی کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند.
اداره مستقل ارگان‌های محلی در خبرنامه‌ی می‌گوید که این حمله زمانی رخ داد که در منزل آقای شینواری ختم قران به مناسبت آزادی برادر آقای شینواری از بند گروه طالبان برپا شده بود. اما سخن‌گوی والی ننگرهار به رسانه‌ها گفته است که برادر آقای شینواری از بند گروه داعش رها شده است.
مقام‌های محلی در ننگرهار گفته‌اند که فرد انتحاری نیز به صفت مهمان در این مراسم آمده بود و حوالی ساعت یازده قبل از ظهر امروز کمربند انتحاری خود را در میان جمعیت منفجر کرده است. خانه آقای شینواری در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار می‌باشد.
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی با نشر اعلامیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله، گفته است که حمله زمانی رخ داده است که مراسم ختم قرآن کریم در خانه آقای شینواری جریان داشت و فرد انتحاری در همین موقع خودش را منفجر کرده است. آقای عبدالله گفته است که این عمل دشمنان در هیچ دین و مذهب جای ندارد.
ولایت ننگرهار در سال جاری بیشتر شاهد خشونت‌های مسلحانه و حملات انتحاری بوده است. گروه داعش در افغانستان که این ولایت را مرکز فعالیت‌های خویش انتخاب کرده است، در سال جاری دست به خشونت‌های شدید زده است.
تاکنون کسی یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.