یک سرباز پولیس در ارزگان ده همکارش را به گلوله بست

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت ارزگان می‌گویند که یک سرباز پولیس در ولسوالی چینارتوی این ولایت ده همکارش را به قتل رسانده است.
دوست محمد نایاب، سخن‌گوی ولایت ارزگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد شب گذشته در منطقه «شپیل پور» در یک پاسگاه پولیس رخ داده است که سرباز پولیس شب‌هنگام ده همکارش را نخست مسموم و بعد با گلوگله به قتل رسانده است.
آقای نایاب افزود که در این پاسگاه 11 سرباز پولیس بود که سرباز قاتل از سوی گروه طالبان مأمور شده بود و بعد از انجام این رویداد به گروه طالبان پیوسته و افراد این گروه سلاح و مهمات این پاسگاه را با خود برده‌اند.
سخن‌گوی ولایت ارزگان هم‌چنان می‌گوید که حوالی صبح امروز، زمانی‌که نیروهای پولیس از مرکز به محل رویداد می‌رفتند در کمین گروه طالبان برابر شدند که پس از یک‌ونیم ساعت درگیری، 3 طالب کشته و 5 نفر دیگر زخمی می‌شوند.
آقای نایاب افزود که اجساد سربازان فعلاً به شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان منتقل شده و 15 سرباز پولیس برای احیای مجدد این پاسگاه مستقر شده‌اند.
نیروهای امنیتی در کنار این‌که در میدان‌های جنگ توسط شورشیان طالب به شهادت می‌رسند، گاهی هم توسط همکارانش که به گروه طالبان وابستگی دارند، مورد حمله قرار می‌گیرند. يک هفته قبل ٩ پوليس يک پاسگاه امنیتی، در ولسوالى دهراوود این ولایت از سوى سه همکار شان به قتل رسیدند.
هم‌چنان دو هفته پیش يک پوليس در ولسوالى خاکريز ولایت قندهار، چهار همکار خود را به قتل رساند.