سناتوران: بخش صحی ارتش با سقوط مواجه است

کمیسیون سمع شکایت‌های مجلس سنا می‌گوید که در بخش صحی اردوی ملی، فساد گسترده‌ای جریان دارد و چندین شکایت را در این مورد از منسوبین اردوی ملی دریافت کرده است، اما وزارت دفاع به پیش‌نهاد‌های‌شان پاسخ نمی‌دهد. اعضای کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا می‌گویند بررسی آن‌ها نشان می‌دهد که بخش صحی وزارت دفاع به دلیل فساد و سو مدیریت در وضعیت بدی به سر می‌برد.

زلمی زابلی، رییس کمیسیون سمع شکایات روز دوشنبه، 6 عقرب 1392 گفت که تلاش‌های مجلس نمایندگان برای تغییر رهبری بخش صحی وزارت دفاع، بی‌نتیجه مانده است. زابلی گفت: «بخش صحی وزارت دفاع مطلقا با رکود مواجه است، ولی متأسفانه ما از وزارت دفاع خواستیم تا در این باره نظرش را به ما روان کند. آن‌ها یک بهانه کردند که جناب موسی وردک، رییس بخش صحی، نظم خوبی را تأمین کرده است، در حالی که بخش طبی به سقوط مواجه است».

آقای زابلی گفت، تداوی زخمی‌های اردوی ملی بسیار اهمیت دارد و باید زمینه‌ی تداوی و رسیدگی خوب برای آن‌ها میسر شود. او گفت، هیأتی که از وزارت دفاع برای رسیدگی به این قضیه به مجلس سنا آمده بود، هنوز هیچ‌گام عملی را در راستای محو فساد بر نداشته است: «ما گفتیم که یک صاحب منصب در پهلوی رییس صحیه که بسیار مدبر باشد، رویه‌ی خوب داشته باشد، به فساد آغشته نباشد و نام نیک داشته باشد در اردو مقرر کنید. ما این را فیصله کردیم، اما هیأتی که این‌جا آمده بود، نظرش را برای ما روان نکرد».

در همین حال مقام‌ها در وزارت دفاع از ارائه‌ی جزئیات در مورد فساد گسترده در بخش صحی اردو خودداری می‌کنند.

جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع گفت تازمانی که پارلمان به صورت رسمی از این وزارت خواستار توضیحات نشود، در این مورد نظر نمی‌دهد. خبرنگار دویچه وله تلاش کرد تا نظر موسی وردک، رییس بخش صحی اردوی ملی را نیز بگیرد، اما موفق نشد.

کمیسیون سمع شکایت‌های مجلس سنا می‌گوید، علاوه بر فساد، رویه‌ی بد، تخریب بخش صحی و عمل‌کردهای عقده‌مندانه در شفاخانه‌ی سردار داوودخان وجود دارد.آقای زابلی گفت که داکتران مجرب در این شفاخانه یا مجبور می‌شوند که وظیفه را ترک کنند یا هم در بخش‌های دیگری فرستاده می‌شوند.

او گفت: «ما می‌بینیم که در وزارت دفاع از افراد فاسد حمایت می‌شود. این به این معنا است که فساد در بخش صحی تنها به داکتر موسی وردک [محدود] نمی‌شود و رهبری وزارت دفاع در آن مشترک است. وزارت دفاع هیچ‌نوع دلیلی را برای ادامه‌ی کار موسی وردک ارائه نکرد».

این نخستین بار نیست که شکایت‌هایی در مورد فساد در بخش صحی وزارت دفاع مطرح می‌شود. پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد اختلاس‌های چند میلیون دالری در این بخش نشر شده بود. در حال حاضر تمام سربازان و افسران وزارت دفاع در شفاخانه‌ی سردار محمد داوود خان که مربوط بخش صحی اردوی ملی است تداوی می‌شوند. اما شکایت‌های زیادی در رابطه به فساد و سو مدیریت در این شفاخانه وجود دارد. «دویچه وله»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *