پس از انفجار امروز وظیفه آمر حوزه یازدهم شهر کابل به حالت تعلیق درآمد

اطلاعات روز: وزارت داخله وظیفه آمر حوزه یازدهم امنیتی پولیس کابل و چهار منسوب پولیس دیگر در این حوزه را به‌دنبال حادثه تروریستی صبح امروز در مربوطات حوزه یازدهم به حالت تعلیق درآورد.
وزارت داخله در خبرنامه‌ای نوشته است که رویداد تروریستی امروز ناشی از انفجار یک ماین جاسازی‌شده در زیر پلچک بوده که از اثر آن 1 غیرنظامی کشته و 9 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.
این انفجار حوالی ساعت 9 قبل از ظهر امروز در سرک دوم پنجصد فامیلی در مربوطات حوزه یازدهم امنیتی پولیس کابل رخ داده است.
خبرنامه افزوده که به دنبال این حادثه، این وزارت وظایف آمر حوزه یازدهم و 4 منسوب پولیس را به حالت تعلیق درآورده است. هم‌چنان به ریاست عمومی تفتیش این وزارت دستور داده شده تا از چگونگی وقوع این رویداد از منسوبان پولیس در این حوزه به‌گونه‌ دقیق و همه‌جانبه تحقیقات نماید.
اما قبلاً رفيع‌الله گل‌افغان، عضو پيشين مجلس سنا گفته بود که این انفجار در نزدیکی خانه و موتر او رخ داده که در آن چهار نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
اما وزارت داخله کشته شدن یک غیرنظامی را تأیید کرده است.
وظیفه آمر حوزه یازدهم شهر کابل پس از آن به حالت تعلیق درآمده است که روز یک‌شنبه وزارت داخله با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که پس از این هرگاه جرایم سازمان‌یافته و اختطاف در ساحه تحت مسئولیت آمران حوزه‌های امنیتی کابل و فرماندهی پولیس ولسوالی‌ها رخ دهد، مسئولان از وظایف‌شان برکنار و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.