شنبه‌شب هراس‌افگنان در قندوز 44 نفر تلفات داده‌اند

اطلاعات روز: وزارت داخله از تلفات سنگین هراس‌افگنان در جریان شنبه‌شب در قندوز خبر داده و می‌گوید که 44 هراس‌افگن به‌شمول چندین فرمانده مهم آنان در این ولایت کشته و 61 تن دیگر زخمی شده‌اند.
به گفته‌ی وزارت داخله، این هراس‌افگنان در جریان عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی‌های چهار دره، دشت ارچی، خان‌آباد و در منطقه‌ی چرخ آب مرکز قندوز کشته شده‌اند.
پس از حملات طالبان بر مرکز و شماری از ولسوالی‌های قندوز، از چند روز بدین‌سو درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان ادامه دارد. مقام‌های امنیتی می‌گویند که حملات طالبان برای سقوط قندوز عقب زده شده و این گروه از سوی نیروهای امنیتی تلفات سنگینی را متقبل شده‌اند.
روز شنبه نیز صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت در نشست خبری در کابل گفت که در جریان درگیری در قندوز حدود 40 شورشی طالب کشته‌ شدند.
وزارت داخله در خبرنامه‌ی دیروزش نوشته است که در حال حاضر عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در بخش‌های مختلف قندوز ادامه دارد و و ضعیت امنیتی در این ولایت در حال بهتر شدن است.
صبح دیروز والی و فرمانده پولیس قندوز از بخش‌های مختلف شهر دیدن کردند و از وضعیت بهتر شهر به مردم اطمینان دادند.
نظر به گفته‌های مقام‌های امنیتی، طالبان در قندوز تلفات سنگین را متقبل شده‌اند، اما گروه طالبان تاکنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌است.
ولایت قندوز از سال گذشته تاکنون به شدت ناامن شده است. طالبان در ماه میزان سال گذشته از چند جهت بر شهر قندوز حمله کرده به مدت سه روز کنترل شهر را در دست داشتند.