رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال از کابل دیدار خواهد کرد

فدراسیون فوتبال کشور اعلام کرد که سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از کابل دیدار خواهد کرد. براساس اعلام فدارسیون فوتبال کشور، بلاتر در دیدار با رییس فدراسیون فوتبال افغانستان از رشد فوتبال و دست‌آوردهای این رشته‌ی ورزشی در افغانستان ابراز خرسندی کرده و گفته که برای بررسی وضعیت فوتبال افغانستان به این کشور سفر می‌کند.

با توجه به این که پشینه‌ی فوتبال افغانستان به سال‌های قبل از ۱۳۲۰ می‌رسد، ولی تاکنون هیچ‌رییس فیفا از ‌کشور دیدار نکرده است. سفر بلاتر به کابل دست‌آورد بزرگی برای این رشته‌ی ورزشی در کشور تلقی می‌شود. رییس فدراسیون فوتبال کشور و هیأت ارشد فیفا شب جمعه، ۱۷ عقرب به صورت مشترک شاهد برگزاری دور نهایی رقابت جهانی فوتبال نوجوانان زیر سن ۱۷ سال در کشور امارات متحده‌ی عرب، در شهر دبی خواهند بود.

در بازی نهایی ‌فوتبال زیر سن ۱۷ سال تیم‌های کشورهای مکسیکو و نایجریا به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف جام قهرمانی این دور از رقابت‌ها مشخص شود. افغانستان در جام جهانی ۲۰۱۳ زیر ۱۷ سال امارات که شروع بازی‌های آن در ۲۵ قوس‌ در شهر دبی کلید خورد، نماینده‌ای نداشت.

مسابقات جام جهانی فوتبال زیر هفده سال، از سال ۱۹۸۵ و هر‌دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. در ۱۴ دوره‌ی گذشته هشت کشور شوروی (سابق)، نایجریا، غنا، عربستان سعودی، فرانسه، مکسیکو، سو‌یس و برازیل موفق به فتح این مسابقات شده‌اند. در این میان، نایجریا و برازیل با سه قهرمانی، پر‌افتخار‌ترین تیم‌های این مسابقات هستند.

سپتامبر سال جاری ‌میشل پلاتینی، رییس اتحادیه‌ی فوتبال اروپا، یوفا، از کابل دیدار و در این سفر اعلام کرد که این اتحادیه و فوتبال اروپا برای رشد فوتبال افغانستان، فدراسیون فوتبال افغانستان را حمایت می‌کند. او بعد از ورود به کابل، به ورزشگاه فدراسیون فوتبال کشور رفت و با شوت توپ فوتبال در میان ده‌ها فوتبالیست دختر و پسر‌، حمایت خود را از فوتبال افغانستان اعلام کرد. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *