????????????????????????????????????

شرکت مخابراتی MTN مبلغ 500 هزار افغانی برای درمان صبور شیرزاد هدیه نمود

اطلاعات روز: پس از آن‌که یک ماه قبل کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشتند که «کاکای ترافیک» کابل، صبور شیرزاد، دچار نفس‌تنگی است و از مردم خواستند برای مصارف دارو و تداوی وی کمک کنند، شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان (MTN) اکنون از کارکردهای وی تقدیر نموده و مبلغ «500000» هزار افغانی برای هزینه درمان وی هدیه نمود.
صبور شیرزاد، افسر ترافیک 55 ساله، حدود 30 سال است که به حیث ترافیک در شهر کابل کار کرده و اکنون به دلیل آلودگی هوا دچار نفس‌تنگی شده است. در سال 2013 «سازمان دیده بان شفافیت افغانستان» به دلیل صداقت و راستکاری آقای شیرزاد، وی را «پاک‌ترین مرد» لقب داد. یک ماه قبل به دلیل سطح بالای آلودگی هوا در کابل و بیماری نفس‌تنگی او مجبور به ترک وظیفه شد.

140610061527_afghan_people_talks_about_election_kabul_taxi_driver_624x351_bbc
حسن جابر، رییس عمومی ام‌تی‌ان در افغانستان، در محفلی که امروز به منظور تقدیر از «کاکای ترافیک کابل» در دفتر مرکزی شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان برگزار شده بود، گفت: «برای ما جای افتخار است که به‌خاطر تداوی جناب آقای شیرزاد به نمایندگی ام‌تی‌ان افغانستان، به‌خاطر فداکاری‌ها و تعهدات ایشان در جریان 13 سال خدمت به کشور و شهروندانش ایشان را افتخار بخشیم و به امید این‌که حمایت ما باعث صحت‌یابی هرچه عاجل و مکمل ایشان گردد.»
آقای جابر هم‌چنان افزود: «به عنوان یکی از ارائه دهندگان پیشتاز خدمات مخابراتی در افغانستان، ما مسئولیت زیادی در قبال خدمت به این جامعه داریم، ما یک بخشی از جامعه افغانستان هستیم و معتقد با آن هستیم که باید کشور و شهروندان آن را حمایت کنیم.»
شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان علاوه بر افغانستان در خاورمیانه و افریقا نیز فعالیت دارد و در ماه جولای سال 2006 میلادی جواز فعالیت خود را در افغانستان با نام «اریبا» اخذ نمود. این شرکت در سال 2008 میلادی از اریبا به «ام‌تی‌ان» تغییر نام داد.
این شرکت علاوه بر فعالیت مخابراتی، در بخش مدارک آموزشی، تعلیم و تربیه، سواد حیاتی، آگاهی‌های عامه، مساعدت با مکاتب و دیگر سازمان‌های کمک رسانی غیر دولتی نیز در افغانستان فعالیت می‌نماید.