ویزه ایران

ایران محدودیت صدور ویزه زمینی برای شهروندان افغان را برداشت

اطلاعات روز: محدویت صدور ویزه زمینی ایران برای شهروندان افغانستان برداشته شد و از این پس افغان‌هایی که قصد سفر به ایران را داشته باشند نیاز به خرید بلیت هواپیما ندارند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به نقل از یک منبع سفارت ایران در کابل گزارش داده است که محدودیت صدور ویزای زمینی ایران برای شهروندان افغان برداشته شده است و آنان از این پس ناچار به تهیه‌ی بلیت هوایی برای دریافت ویزا و سفر به ایران نخواهند بود.

پیش از این سفارت ایران در کابل و قنسولگری‌های این کشور در شماری از ولایت‌ها از راه زمین برای افغان‌هایی که قصد سفر به ایران را داشتند ویزا صادر نمی‌کردند و صرف در شرایط خاص ویزای زمینی صادر می‌شد. شهروندان کشور ناچار بودند که قبل از اخذ ویزا باید بلیت‌های رفت‌و‌برگشت هواپما را می‌خریدند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از این منبع نوشته است که پیش‌بینی می‌شود با این تصمیم جدید، قنسولگری ایران در شهر هرات شاهد ازدحام جمعیت بیشتری از شهروندان افغان در مقایسه با سایر قنسولگری‌های ایران در افغانستان باشد.

گزارش نشان می‌دهد که در حال‌حاضر قنسولگری‌های ایران در شهرهای هرات، مزار شریف، قندهار، جلال‌آباد روزانه ۱۰۰۰ ویزه برای اتباع افغان متقاضی سفر به ایران صادر می‌کنند.

پیش از این ایران صرف ویزای سه ماهه برای افغان‌هایی که قصد سفر به ایران را داشتند صادر می‌کرد. اما سال گذشته دو کشور یک موافقت‌نامه را امضا کردند که برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری، ویزای یک‌ساله برای تاجران دو کشور صادر کنند.