ترتیب نام نامزدان ریاست جمهوری در برگه‌های رای‌دهی مشخص شد

ترتیب نام نامزدان ریاست جمهوری در برگه‌های رای‌دهی مشخص شد

کمیسیون مستقل انتخابات در یک قرعه‌کشی، ترتیب نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را در برگه‌های رای‌دهی مشخص کرد. نشان انتخاباتی نامزدان پیش از این در زمان ثبت نام تعیین شده بود. قرعه‌کشی ترتیب نام‌ها در برگه‌های رای‌دهی، دیروز در حضور شماری از نامزدان، نماینده‌های آن‌ها و نهادهای مدنی انجام شد.
یوسف نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که بر‌اساس ترتیبی که امروز مشخص شد، اسامی و تصاویر نامزدان در برگه‌های رای‌دهی چاپ خواهند شد. فهرست نهایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۲۹ عقرب اعلام شد.
نام داوود سلطان‌زوی که از فهرست ابتدایی نامزدان حذف شده بود، به اساس فیصله‌ی کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به فهرست نهایی افزوده شد و شمار نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به یازده نفر رسید. ۲۷ نفر خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بودند که شماری از آن‌ها از فهرست ابتدایی حذف شده بودند.
هم‌چنان قرعه‌کشی برای ترتیب نام نامزدان انتخابات شوراهای ولایتی در برگه‌های رای‌دهی نیز دیروز انجام شد. به اساس فهرست نهایی اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، ۲۷۱۳ نفر نامزد انتخابات شوراهای ولایتی هستند که از این جمله ۳۰۸ نفر آن زنان هستند.
تعیین موقعیت نام نامزدان در برگه‌های رای‌دهی، رای دهندگان را کمک خواهد کرد تا به‌سادگی نامزد مورد علاقه‌ی‌شان را پیدا و انتخاب کنند. کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که با اجرای این مرحله، یک قدم دیگر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در افغانستان به پیش گذاشته شد. «بی‌بی‌سی»
ترتیب نام نامزدان در ورق رای‌دهی
1. عبدالله عبدالله
2. محمد داوود سلطان‌زوی
3. عبدالرحیم وردک
4. عبدالقیوم کرزی
5. اشرف غنی احمدزی
6. محمد نادر نعیم
7. زلمی رسول
8. قطب‌الدین هلال
9. گل آغا شیرزی
10. عبدالرب رسول سیاف
11. هدایت امین ارسلا

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *