ترزا می در تماس تلفونی با غنی: بریتانیا به تعهدات خود در قبال افغانستان عمل می‌کند

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهور در خبرنامه‌یی نوشته است که رییس‌جمهور غنی شب گذشته با ترزا می، نخست‌وزیر جدی بریتانیا طی تماس تلفونی گفت‌وگو کرده است.
خبرنامه افزوده که در این گفت‌وگوی تلفونی در مورد گسترش روابط منطقوی به‌ویژه تقویت مناسبات میان دو کشور صحبت شده است.
ترزا می از تدوام همکاری‌های کشورش با افغانستان به آقای غنی اطمینان داده و گفته که بریتانیا به تعهداتی که در نشست وارسا کرده، معتهد می‌باشد.
در خبرنامه آمده که ترزا می از اقدامات حکومت افغانستان در راستای مبارزه با فساد اداری استقبال کرده و گفته «ما از شکل‌گیری نهادهای مبارزه علیه فساد از سوی حکومت افغانستان، به‌ویژه بخش تحقیقات جرایم سنگین حمایت می‌نمایم.»
آقای غنی در این گفت‌وگو، از همکاری‌های دوامدار بریتانیا در بخش‌های مختلف با افغانستان تشکر نموده و بر تداوم این روند تأکید کرده است.
ماه گذشته سران سازمان ناتو در نشست وارسا توافق کردند که از افغانستان در سال‌های آینده حمایت مالی، نظامی و سیاسی می‌کنند.
بریتانیا عضو سازمان ناتو و یکی از کشورهای بزرگ کمک کننده به افغانستان است. چندی پیش اکلیل حکمی، وزیر مالیه گفت که بریتانیا تاکنون حدود چهار میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است که 1.6 میلیارد این کمک‌ها در 13 پروژه ملی به‌مصرف رسیده است.
در بخش نظامی، در حال حاضر 450 نظامی بریتانیایی در افغانستان حضور دارند که مشغول مبارزه با شورشیان مخالف مسلح دولت و آموزش نیروهای امنیتی کشور هستند. چندی پیش این کشور اعلام کرد، 50 نظامی دیگر نیز به افغانستان می‌فرستد.