50 طالب به‌شمول 9 فرمانده مشهور آنان در غزنی کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت داخله اعلام کرده است که در یک حمله‌ی هوایی بر یک مخفی‌گاه شورشیان طالب در ولایت غزنی، 50 طالب به‌شمول 9 فرمانده مشهور این گروه کشته شده‌اند.
وزارت داخله‌ می‌گوید این حمله‌ی هوایی روز دوشنبه در منطقه کاریزنو ولسوالی گیلان غزنی انجام شده است. در این عملیات 35 طالب دیگر زخمی و چندین عراده موتر آن‌ها از بین برده شده است.
در خبرنامه‌ی وزارت داخله که امروز منتشر شده، آمده است که نیروهای امنیتی کشور اخیراً در عملیات‌های ضد تروریستی خویش، هسته‌ی رهبری هراس‌افگنان طالب را مورد هدف قرار داده‌اند که در جریان عملیات‌های متعدد، تاکنون ده‌ها فرد کلیدی، شامل؛ والیان، ولسوالان، قاضیان نام‌نهاد و فرماندهان نظامی این گروه از بین رفته‌اند.
وزارت داخله عملیات هوایی اخیر در ولایت غزنی را یک ضربه‌ی محکم به گروه طالبان خوانده است.
به گفته‌ی وزارت داخله، ملا صاحب خان مشهور به سلیمان، ملا خیرمحمد مسئول استخبارات طالبان در ولسوالی‌های آب بند، قره باغ و مقر، ملا نصرت الله مشهور به دلاور، ملا نسیم، ملا اکمل، مولوی خلیل مسئول نظامی طالبان برای ولسوالی ارغنداب ولایت زابل، حافظ مشهور به جهانگیر مسئول آموزش و ساخت واسکت‌های انتحاری، ماین‌گذاری و حملات تهاجمی، کامران و شوکت علی خان 9 فرمانده طالبان بودند که در این عملیات کشته شدند.
وزارت داخله می‌گوید که جهانگیر، کامران و شوکت علی خان تبعه‌ی پاکستانی اند.
روز دوشنبه امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس ولایت غزنی نیز گفته بود که در یک حمله‌ی هوایی در ولسوالی گیلان ۵۰ نفر از نیروهای گروه طالبان کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.
وزارت داخله به این باور است که با کشته شدن این اعضای طالبان، وضعیت امنیتی ولایت غزنی و ولایت‌های همجوار آن بهتر خواهد شد.