وزير دفاع امريکا به کابل آمد

‌چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا در یک سفر از قبل اعلان نا‌شده به کابل رسیده است. دفتر مطبوعاتی نیروهای آیساف در کابل به تاریخ ١٦ قوس گفت که چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا به کابل آمده است. اما این که وی به خاطر چه به کابل آمده است، معلوماتی در مورد آن ارائه نکرد‌.
رسانه‌های امریکایی به نقل از مقامات خبر داده‌اند‌ که چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا قصد دیدار با رییس جمهور کرزی را ندارد، تنها با سربازان و فرماندهان خود دیدار می‌کند. وزیر دفاع امریکا در حالی به کابل سفر می‌کند‌ که اختلاف‌ها بر سر امضای سند امنیتی میان کابل و واشنگتن افزایش یافته‌اند.
لویه جرگه‌ی مشورتی بعد از جلسه‌ی چها‌ر روزه‌، قرارداد امنیتی با امریکا را بعد از یک سلسه پیش‌نهادات تأیید کرد. اما رییس جمهور کرزی به خاطر امضای این سند، برای امریکا سه شرط گذاشت. شرط‌های رییس جمهور کرزی عبارت از برگزاری انتخابات شفاف، متوقف سازی عملیات برخانه‌های مردم و در پهلوی آن آوردن امنیت و صلح است.
‌پس از این شرایط رییس جمهور کرزی، روابط کابل واشنگتن تیره شد و امریکا هشدار داد‌ که اگر این سند هرچه زودتر امضا‌ نشود، ‌نه تنها سربازان خود را خار‌ج خواهد کرد، بلکه به کمک‌های تعهد شده‌ی خود دوباره فکر خواهد کرد. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *