وزارت صحت عامه چندین پروژه صحی را به ارزش 7.5 میلیون دالر در ننگرهار راه‌اندازی کرد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه از راه اندازی چندین پروژه‌ی ارایه خدمات صحی در ولایت ننگرهار خبر داده و گفته است که ارزش مجموعی این پروژه‌ها بیش از 7.5 میلیون دالر می‌شود.
فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه امروز (شنبه، 10 میزان) در سفری به ولایت ننگرهار ساخت شماری از این پروژه‌ها را افتتاح کرده است.
به گفته‌ی وزارت صحت عامه، این پروژه‌ها شامل ساخت تعمیر شفاخانه نسایی ولادی بی‌بی فاطمه‌الزهرا، ساخت تعمیر انستیتوت علوم صحی طبی همراه تجهیزات طبی آن، ساخت مرکز جامع ولسوالی اچین، تهداب‌گزاری بلاک نسایی ولادی شفاخانه حوزوی ننگرهار، تهداب‌گذاری شفاخانه تداوی توبرکلوز، اعمار شفاخانه ولسوالی رود ده بالا، فراهم نمودن 19 قلم تجهیزات طبی به شفاخانه حوزوی ننگرهار، اعمار ساختمان سرویس نسایی ولادی شفاخانه ولسوالی غنی‌خیل و آغاز کار تیم صحی واقع نقطه صفری در شهرک طور خم می‌باشد.
وزارت صحبت عامه در خبرنامه‌یی نوشته است که هزینه‌ی این پروژه‌ها بالغ به 7.5 میلیون دالر امریکایی می‌شود که از طرف کشورهای عربستان سعودی، هندوستان، اداره انکشافی ایالات متحده امریکا و بودجه انکشافی وزارت صحت عامه تمویل می‌شود.
آقای فیروز راه‌اندازی این پروژه‌ها را در توسعه و بهبود خدمات صحی یک اقدام مؤثر خوانده و گفته است که حکومت وحدت ملی مصمم است تا خدمات باکیفیت و متوازن را برای مردم افغانستان عرضه نمایند.
آقای فیروز افزوده که قرار است پروژه‌های مشابه در سایر ولایات افغانستان به خصوص ولایت محروم کشور نیز راه اندازی گردد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *