افغانستان در نشست مجمع عمومی پولیس انترپول از پناه‌گاه‌های تروریستان در کشورهای همسایه می‌گوید

اطلاعات روز: وزارت داخله اعلام کرده است که هیأت اعزامی افغانستان در هشتادوپنجمین نشست مجمع عمومی پولیس انترپول در اندونیزیا بر موجودیت مراکز و پناه‌گاه‌های تروریستان در کشورهای همسایه افغانستان تأکید می‌کند.
وزارت داخله می‌گوید که همچنان این هیأت در مورد آسیب‌پذیری افغانستان از قسمت عبور و مرور جنایت‌کاران و تروریستان از مرزهای کشور نیز در این نشست سخن خواهد گفت.
عبدالرحمان رحمانی معین ارشد امنیتی، سید افندی رییس اداره انترپول وزارت داخله و صدیق صدیقی سخن‌گوی این وزارت در ترکیب هیأت افغانستان در این نشست شرک کرده‌اند.
نشست مجمع عمومی پولیس انترپول سه روزه است و روز نخست آن امروز (دوشنبه، 17 عقرب) توسط رییس جمهوری اندونیزیا گشایش یافت. در این نشست، مقام‌های امنیتی و مسئولان انترپول از 164 کشور عضو مجمع عمومی انترپول شرکت کرده‌اند.
عبدالرحمان رحمانی، معین ارشد امنیتی وزارت داخله گفته است: «در این نشست، پیرامون چگونگی مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته، تأکید نموده و از کشورهای عضو این مجمع خواهد خواست که برای مبارزه مؤثر با جرایم گوناگون جنایی، از جمله جرایم سازمان یافته و تروریستی که به‌وسیله باندها و شبکه‌های تروریستی و جنایت‌کار انجام می‌شود، افغانستان را همکاری بیشتر نمایند.»
گفته می‌شود که تقویت ظرفیت اداره‌های انترپول در تمامی کشورهای عضو مجمع عمومی، تقویت و گسترش همکاری‌های منطقه‌یی و جهانی پیرامون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و تروریستی، تدوین استراتژی پولیس جهانی و افزایش همکاری‌های مرزی میان کشور‌های عضو در امر جلوگیری از عبور و مرور تروریستان از مرز‌های کشورها، موضوعات عمده‌یی اند که در هشتادوپنجمین نشست مجمع عمومی انترپول روی آن‌ها بحث خواهند شد.
افغانستان همواره برخی از کشورهای همایسه‌ی خود، به‌ویژه پاکستان را متهم به حمایت از تروریستان کرده و تأکید دارد که پاکستان به تروریستان پناه‌گاه داده است و حتا آنان را آموزش هراس‌افگنانه می‌دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *