کار عملی پروژه‌های زیربنایی 15 هزار نمره زمین در شهرک مهاجرین باریک‌آب آغاز شد

اطلاعات روز: وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان روز سه‌شنبه، 18 عقرب اعلام کرد که کار عملی پروژه‌های زیربنایی 15 هزار نمره زمین در شهرک مهاجرین باریک‌آب در ولسوالی بگرامی ولایت پروان آغاز شد.
وزارت مهاجرین با نشر خبرنامه‌یی گفته است که سید حسین عالمی بلخی و عمرهوتکی، رییس اداره‌ی مستقل انکشاف زون پایتخت همراه با یک هیأت امروز از تطبیق پروژه‌های انکشافی شهرک باریک‌آب بازدید کردند.
عالمی بلخی گفته است که برای شهرک باریک‌آب 15 هزار نمره زمین اختصاص داده شده‌است که 13161 نمره زمین آن قبلاً به عودت‌کنندگان ولایات پروان و پنجشیر توزیع شده‎است.
آقای بلخی همچنان افزوده که پروژه‌ی سرک‌سازی 14 کیلومتر سرک در این شهرک از سوی وزارت امور مهاجرین آغاز شده و پروژه‌های آبرسانی و برق نیز برای این شهرک در نظر گرفته شده‌است.
وزیر مهاجرین خواهان سرعت و همکاهنگی بیشتر در تطبیق پروژه‌های انکشافی شهرک باریک‌آب شده از مسئولان تخنیکی شهرک خواسته تا به کارهای‌شان سرعت بخشند.
الهام عمرهوتکی، رییس اداره‌ی مستقل انکشاف زون پایتخت گفته است که براساس تفاهم‌نامه‌یی که با وزارت امور مهاجرین امضا شده، اداره‌ی مستقل انکشاف زون پایتخت مسئولیت کارهای تخنیکی و توسعه‌یی شهرک باریک‌آب را به عهده دارد
آقای هوتکی افزوده که در کنار 15 هزار نمره زمین، 13 هزار نمره دیگر نیز در این شهرک توسعه داده خواهد شد و کارهای عملی آن آغاز شده است .
تفاهم‌نامه‌ی آغاز کار عملی شهرک باریک‌آب در 29 ماه سنبله‌ی امسال از سوی وزارت امور مهاجرین و رییس اداره‌ی مستقل زون انکشاف پایتخت در ارگ امضا شد.
از سوی دیگر وزیر امور مهاجرین در دیدار با والی پروان گفته است که حکومت برای سرپناه دادن به 50 هزار عودت‌کننده‌ی زون پایتخت کشور، منطقه‌ی گوسفندره‌ی ولسوالی بگرامی در کابل و توسعه‌ی 13 هزار نمره زمین در شهرک باریک‌آب را در نظر گرفته است.
آقای بلخی افزوده که برای سرپناه دادن به 30 هزار عودت‌کننده ولایت‌های شرقی، مناطقی در ولسوالی‌های بهسود و کوت ولایت ننگرهار در نظر گرفته شده است. به گفته‌ی او، همچنان برای فامیل‌های مستحق عودت‌کننده براساس فرمان رییس‌جمهور در ولایت‌های خودشان یک نمره زمین توزیع خواهد شد.
در حالی که افغانستان در تلاش ادغام مجدد مهاجران برگشت‌کننده است، از چندین ماه بدین‌سو روند بازگشت مهاجران افغان از کشورهای همسایه به‌ویژه پاکستان به شکل بی‌پیشینه‌یی افزایش یافته است.
براساس آمار‌های وزارت امور مهاجرین، روزانه به‌طور اوسط حدود شش هزار مهاجر از کشورهای ایران و پاکستان به کشور برمی‌گردند.

دیدگاه‌های شما
  1. ما سپاس گذار استیم از ایشان نباید فرامش کرد که حدودن ۸ سال است که ما سرپناه شخصی نداریم واروزی امروز وفردا منتظر این استیم که دولت ما برای ما چی خاهد کرد از شما مسولین دولت که در راس دولت استین تقضای عمل در این رآس خاهان استیم .سپاس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *