حمله‌ی انتحاری به مرکز تدارکات نیروهای آمریکایی در ننگرهار

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار در شرق کشور اعلام کردند که صبح دیروز، چهارشنبه، حمله کنندگان انتحاری به یک مرکز تدارکات نیروهای آمریکایی در محله‌ی تورخم در مرز پاکستان حمله کردند. مسئولان امنیتی ولایت ننگرهار گفته‌اند که در این حمله یک سرباز پولیس افغان کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.
آقای احمد ضیا عبدالزی، سخن‌گوی والی ولایت ننگرهار گفته است که در حمله به این محل، سه کارمند یک شرکت خصوصی امنیتی نیز زخمی شده‌اند. این حادثه در یک مرکز تسهیلاتی نیروهای آمریکایی که موترهای این نیروها در این مرکز پارک و از افغانستان به خارج از کشور انتقال داده می‌شدند، رخ داده است.
مسئولیت تأمین امنیت این مرکز را یک شرکت امنیتی خصوصی به عهده دارد. سخن‌گوی والی ولایت ننگرهار می‌گوید که درگیری میان حمله کنندگان انتحاری و نیروهای امنیتی برای چندین ساعت ادامه داشت و اکنون پایان یافته است. او افزود که این حمله کنندگان با استفاده از یونیفورم نیروهای امنیتی افغان دست به حمله زده بودند و تاکنون مشخص نیست که تعداد آنان چند نفر بوده ‌است.
نیروهای آیساف در حوزه‌ی شرق کشور وقوع این رویداد را تأیید کرده و گفته که سه حمله کننده‌ی انتحاری در این رویداد کشته شده‌اند. این نیروها در صفحه‌ی تو‌یتر خود نوشته‌اند که حمله‌ی طالبان بی‌اثر بود و هیچ‌سرباز آیساف در این حمله کشته نشده ‌است. شاهدان عینی گفته‌اند که اکنون نیز دود ناشی از انفجار فضایی منطقه را پوشانده ‌است.
یکی از نیروهای پولیس مرزی که خواسته از او نام برده نشود، به خبرنگار بی‌بی‌سی گفته که سه حمله کننده‌ی انتحاری به این مرکز حمله کردند. این منبع افزوده که در این حمله تعداد زیادی از کامیون و موترهای زرهی نیروهای بین‌المللی منهدم شده‌اند.
طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته و گفته است که در این عملیات نیروهای بین‌المللی مستقر در محل و افغان‌ متحمل خسارت جانی و مالی فراوانی شدند. دوماه پیش نیروهای مخالف دولت حمله‌ی مشابهی را در این مرکز انجام دادند که خسارت مالی را به بار آورد. روز دوشنبه گذشته نیز یک حمله‌ی انتحاری در منطقه‌ی مرزی تورخم در شرق کشور روی داد که تلفات را در پی‌نداشت. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *