وزارت داخله: برای مبارزات انتخاباتی نامزدان تدابیر شدید امنیتی در نظر گرفته شده است

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کردند که برای مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری بهار آینده، تدابیر شدید امنیتی در نظر گرفته شده است. به گفته‌ی مقام‌های این وزارت، برای هر نامزد ریاست جمهوری سه موتر زره‌دار، سه موتر تعقیبی هایلکس و 35 محافظ در نظر گرفته شده است.
صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور دیروز در یک نشست خبری در کابل از یازده نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده‌ی کشور خواست که نماینده‌های‌شان را برای تحویل‌گیری وسایط در نظر گرفته شده به این وزارت بفرستند. او اما تأکید کرد که بر‌اساس فیصله‌ی شورای امنیت ملی کشور، نامزدان ریاست جمهوری افراد با اعتماد را به وزارت داخله معرفی کنند. صدیقی‌ می‌گوید که نامزدان انتخابات ریاست جمهوری هنوز به گونه‌ی درست نماینده‌‌ی‌شان را به وزارت داخله معرفی نکرده‌اند.
این در حالی است که پیش‌تر برخی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بهار آینده از تأمین امنیت‌شان در جریان مبارزات انتخاباتی اظهار نگرانی کرده بودند. آنان از ارگان‌های امنیتی کشور خواسته بودند تا امنیت‌شان را در جریان مبارزات انتخاباتی تأمین کنند.
با این حال، صدیق صدیقی‌ دیروز در یک نشست خبری اعلام کرد که طرح لازم امنیتی در راستای تأمین امنیت نامزدان ریاست جمهوری تکمیل شده و قابل اجراست. او اما گفت، نامزدان ریاست جمهوری آینده‌ی کشور دو روز پیش از آغاز مبازارت انتخاباتی‌شان به مقام‌های امنیتی کشور اطلاع دهند‌ تا برای‌شان تدابیر لازم امنیتی گرفته شود. صدیقی‌ تأکید کرد که نيروهاى امنيتى کشور براى تأمين امنيت هر مرحله‌ی انتخابات‌ آمادگى دارند.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور در 16 حمل بهار آینده برگزار می‌شود و قرار است مبارزات انتخاباتی نامزدان به تاریخ سیزده دلو ماه جاری برای دو ماه آغاز شود.
ایجاد مراکز جدید رای‌دهی
پیش‌تر مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات کشور اعلام کردند که بر علاوه‌ی 6845 مرکز رای‌دهی، 323 مرکز دیگر از سوی این کمیسیون در سراسر کشور ایجاد شده است. عبدالرحمان هوتکی، معاون این کمیسیون گفته بود که فهرست مراکز یاد شده را به ارگان های امنیتی ارسال کرده، اما هنوز جواب دریافت نکرده‌ است.
با این حال، صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور دیروز گفت: «323 مرکز راى‌دهى که بر 6845 مرکز راى‌دهى در سطح کشور اضافه شده بودند، در قسمت تأمین امنیت آن مشکل جدی در پیش نیست و گزارش آن به‌زودى به کميسيون مستقل انتخابات کشور فرستاده می‌شود‌». او هم‌چنان تأکید کرد، تمام مرحله‌های انتخابات‌ در فضای امن سپری خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *