برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی 35 زوج در هرات

اطلاعات روز: در یک اقدام کم‌نظیر، مراسم عروسی 35 زوج جوان در ولایت هرات از سوی یک نهاد خیریه به گونه‌ی دسته جمعی برگزار شد.
این مراسم عروسی ظهر امروز (شنبه، 15 میزان) با حضور شمار زیادی از جوانان وفرهنگیان این ولایت در تالار ممتاز‌محل این ولایت برگزار شد.
مسئولان برگزاری این جشن، راه اندازی عروسی دسته جمعی، برای کسانی که توان پرداخت مبالغ هنگفت برای ازدواج ندارند را یک کمک بزرگ می‌خوانند و می‌گویند که در این مراسم هر زوج مبلغ بسیار اندک را هزینه‌ی عروسی‌شان کرده‌اند.
ادریس حازم، مسئول برگزاری این مراسم، نهادینه شدن فرهنگ عروسی با هزینه اندک، جلوگیری از فساد اخلاقی و کاهش مصارف گزاف عروسی‌ها در جامعه را هدف برگزاری مراسم عروسی دسته‌جمعی عنوان کرد.
در همین حال، زوج‌های جوانی که در این مراسم اشتراک کرده‌اند، می‌گویند که برای نهادینه شدن فرهنگ عروسی با هزینه کم و جلوگیری از فساد اخلاقی و هزینه گزاف عروسی ها، تصمیم گرفته‌اند مراسم عروسی شان به طور دسته‌جمعی برگزار شود.
آنان از دیگر جوانان هرات نیز می‌خواهند که از رسم و رواج‌های ناپسند دوری کنند و مطابق با دستورهای اسلامی و با درنظرداشت شرایط اجتماعی عروسی‌شان را جشن بگیرند.
این عروسی جمعی در حالی برگزار می‌شود که ارزش‌های ناپسند در جامعه باعث شده که بسیاری از جوانان برای پیدا کردن هزینه‌ی عروسی‌شان کشور را ترک کنند و به کشورهای همسایه برای کار بروند.