234؛ شماره‌ رایگان برای ارایه معلومات آموزشی به دهقانان و زنان

اطلاعات روز: وزارت‌های زراعت و صحت در مشارکت با شرکت مخابراتی روشن، شماره تماس رایگان 234 را به منظور حمایت از دهقان‌ها و صحت مادران معرفی کرد.
هدف از تطبیق این پروژه بهبود صحت و سلامتی بیش از سه ملیون افغان در سه سال آینده خوانده شده است.
دهقان‌های افغان می‌توانند با تماس به شماره‌ی رایگان 234 معلومات آموزشی «مهم و حیاتی» در بخش زراعت بدست بیاورند. و نیز این خدمات زنان افغان را در راستای دسترسی به معلومات مورد نیاز در بخش صحت مادران کمک می‌کند.
دهقانان و زنان در سراتاسر افغانستان می‌توانند برای کسب معلومات، در هر ماه، پنج تماس رایگان به این شماره داشته باشند.
حمدالله همدرد، رییس عمومی ترویج و انکشاف زراعت که امروز (چهارشنبه؛ 26 میزان) در مراسم افتتاحیه این خدمات سخن سخن می‌گفت، هدف از ارایه این خدمات را فراهم‌آوری معلومات برای آن‌عده از دهقان‌های عنوان کرد که در مناطق دوردست کشور زندگی می‌کنند و مشغول کشت و زراعت‌اند.
او گفت : «دھاقین نیازمند در سرتاسر کشور می‌توانند با استفاده از تیلفون‌ھای عادی موبایل (ھمراه) خویش به معلومات مورد نیاز دسترسی داشته باشند. این معلومات می‌توانند آنان را در راستای افزایش میزان محصولات زراعتی کمک کند.»
کریم خوجه رییس عامل شرکت مخابراتی روشن، نیز گفت : «ما به این باور هستیم که تکنالوژی تلیفون می‌تواند زندگی مردم را بهبود بخشد.»
خدمات 234 از طرف سازمان بین‌المللی کار یا (ILO) حمایت و توسط شبکه‌ی بین‌المللی منابع بشری (HNI) از طریق شبکه‌ی مخابراتی روشن تطبیق می‌شود.