خیابان‌آزاری؛ درد مشترک زنان

اطلاعات روز: ویدا ساغری فعال حقوق زن و گرداننده‌ی برنامه‌ی تلویزیونی «خواهرخوانده» در شبکه‌ی آریانا، گفته است که او هر روز وقتی از خانه به‌سوی دفتر کارش می‌رود، شخصی به‌نام سیدیاسین به او فحش و دشنام می‌دهد.
خانم ساغری با نشر ویدیویی در صفحه‌ی فیس‌بوکش می‌گوید از میان هزاران آدمی که در سال نسبت به او باعث خیابان‌آزاری می‌شوند یکی از آنان سیدیاسین وکیل منطقه‌ی کارته سخی است که از دو پا معیوب است. یاسین هر روز به او و به زنانی که از جاده می‌گذرند فحش‌های رکیک حواله می‌کند.
در این ویدیو خانم ساغری از وزارت زنان که او آن را «وزارت نازنان» عنوان می‌کند و از نهاد‌هایی که برای زنان و محو خشونت علیه زنان کار می‌‌کنند، به‌شدت انتقاد کرده و پرسیده است : «قانون محو خشونت علیه زنان چه‌وقت به اجرا گذاشته می‌شود؟ چه زمان روزی می‌رسد که من از کوچه‌ی خود مصئون عبور کنم و به من فحش داده نشود، چه زمان روزی می‌رسد که از یکی دوتای این آدم‌های احمق و بیمار بازخواست شود؟»
قانون 44 ماده‌یی منع خشونت علیه زنان به‌تاریخ 28 سرطان سال 1388 خورشیدی توشیح شد. جلوگیری از خشونت علیه زن در ماده‌ی دوم، فقره‌ی چهارم آن گنجانیده شده است و نیز در فقره‌ی پنجم آن آمده است افرادی که مرتکب خشونت علیه زن می‌شوند، از سوی نهادهای عدلی و قضایی تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *