مجلس سنا از سفر هیأت شورای امنیت ملل متحد به کابل استقبال کرد

اطلاعات روز: مجلس سنا از سفر هیأت شورای امنت سازمان ملل متحد به افغانستان استقبال کرده، ابراز امیدواری کرد که سفر این هیأت بر تقویت دموکراسی و تامین صلح در افغانستان نتیجه مثبت دهد.
روز گذشته هیأتی به شمول سفیر امریکا در سازمان ملل متحد وارد کابل شد و امروز با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کردند.
این هیأت به منظور بررسی وضعیت امنیتی افغانستان به کابل سفر کرده است.
محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا در نشست امروز( یکشنبه، 24 جدی) این مجلس گفت که مردم افغانستان از سفر هیأتی که از شورای امنیت سازمان ملل به کابل، استقبال می‌کنند.
آقای ایزدیار ابراز امیدواری کرد که حکومت افغانستان از این فرصت به وجود آمده به نفع صلح و ثبات در کشور استفاده درست کند.
ایزدیار افزود که هیأت شورای امنیت سازمان ملل متحد باید با شخصیت‌های مردمی افغانستان دیدار کرده و وضعیت افغانستان را به گونه واقعی و درست بررسی کند.
او گفت که رهبران حکومت افغانستان باید موضع واحد در مورد رخدادهای کشور داشته باشند و از شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهند تا به مشکلات افغانستان نقطه پایان بگذارند.
گل احمد اعظمی دیگر عضو مجلس نیز گفت: «هیأت شورای امنیت سازمان ملل باید در این سفر تعهداتی را که قبلاً این شورا در مورد برقراری صلح و تامین امنیت به مردم افغانستان داده بود، عملی کند».
آقای اعظمی گفت که نیروهای بین المللی به دستور شورای امنیت وارد افغانستان شده‌اند اما هنوز هم مردم افغانستان از جنگ و کشتار در رنج هستند.
او ابراز امیدواری کرد که سفر هیأت شورای امنیت نتیجه‌ی خوبی درپی داشته باشد و این هیأت در جهت تقویت دموکراسی و مبارزه با تروریزم، مشکل افغانستان را به صورت ریشه‌ی حل کند.
جمعه الدین گیانوال هم افزود که حکومت افغانستان به صورت واضح بگوید که مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان قرار دارد و مردم افغانستان همواره از سوی پاکستان مورد ظلم و کشتار قرار می‌گیرند.
آقای گیانوال گفت که حکومت افغانستان باید از هیأت شورای امنیت سازمان ملل بخواهد تا ژنرالان پاکستانی را که در سازماندهی حملات تروریستی در افغانستان دست دارند و از موجودیت پناهگاه‌های امن تروریستی در پاکستان حمایت می‌کنند، شامل لیست سیاه شورای امنیت شوند.
گفته می‌شود که این هیأت شورای امنیت سازمان ملل هم چنین برای بررسی شکایت‌های افغانستان در مورد حملات راکتی نظامیان پاکستان بر مناطق مرزی افغانستان و نیز بررسی شواهدی حاکی بر موجودیت پناهگاه‌های امن تروریستی در خاک پاکستان وارد افغانستان شده است.