عبدالله برای شرکت در نشست سالانه‌ی شورای حقوق بشر سازمان ملل به سویس رفت

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه‌ی حکومت وحدت ملی روز گذشته به‌منظور شرکت در نشست سالانه‌ی شورای حقوق بشر سازمان ملل عازم ژنیو شد.
براساس خبرنامه‌یی که از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست‌ اجراییه منتشر شده، آقای عبدالله در این سفر علاوه بر شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، در همایش تعهد برای عملی‌ساختن کنوانسیون ممنوعیت استفاده از ماین‌های ضدپرسونل سازمان ملل متحد نیز شرکت خواهد کرد.
در خبرنامه آمده است که سفر آقای عبدالله و سخن‌رانی در نشست سالانه‌ی شورای حقوق بشر سازمان ملل پراهمیت است، زیرا افغانستان به‌تازگی عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به‌دست آورده است.
قرار است آقای عبدالله در حاشیه‌ی این نشست‌ها با دبیرکل سازمان ملل، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل، وزیران خارجه‌ی سویس و ناروی، رییس هفتادودومین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد، گورنر جنرال آسترالیا، وزیر دولت در امور کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا، معاون صدر اعظم و وزیر امور خارجه‌ی گرجستان و شماری از مقام‌های کشورهای خارجی دیدار کند.
آقای عبدلله هم‌چنان در جریان سفرش در مرکز پالیسی و امینتی ژنیو درباره‌ی وضعیت امنیتی افغانستان و تأثیر آن بر صلح و ثبات بین‌المللی و منطقه‌یی صحبت خواهد کرد.