رییس‌جمهور به‌منظور افتتاح چند پروژه‌ به پکتیا رفت

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی دیروز به‌منظور افتتاح سب‌استیشن پکتیا و افتتاح کار سرک گردیز- زرمت، شهرک شهدا، معلمین و مأمورین، پارک صنعتی پکتیا، ساختمان جدید فرماندهی پولیس و بررسی وضعیت عمومی امنیتی، به ولایت پکتیا رفت.
آقای غنی پس از برگزاری نشست امنیتی و بررسی وضعیت عمومی امنیتی ولایت ناامن پکتیا، سب‌استیشن برق این ولایت و لین 220 کیلوولت ارغندی- گردیز را افتتاح کرد.
براساس خبرنامه‌ی دفتر رسانه‌های ریاست‌جمهوری افغانستان، ظرفيت عمومی این لين ٣٠٠ میگاوات است و در حال حاضر ٣٢ میگاوات برق را به سب‌استیشن گردیز انتقال می‌دهد.
از این برق حدود ۴۰ هزار خانواده در ولایت‌های پکتیا، لوگر و خوست مستفید می‌شوند.
غنی در مراسم افتتاح این پروژه گفت: «امروز جای خرسندی است که خانه‌ها و دفاتر ولایت پکتیا که پیش از این در تاریکی قرار داشتند، روشن می‌شود.»
او افزود که تأمین انرژی برق در ولایت پکتیا گام نخست است و پس از این زمینه‌ی کار و اشتغال و سرمایه‌گذاری‌ها در این ولایت فراهم می‌شود.
رییس‌جمهور هم‌چنان آغاز به کار ساختمان جدید فرماندهی پولیس، سرک گردیز- زرمت، پارک صنعتی و شهرک شهدا را افتتاح کرد.
ساختمان جدید فرماندهی پولیس پکتیا با هزینه‌ی مجموعی ۴۵ میلیون افغانی در مدت ۱۵ ماه ساخته خواهد شد.
هزینه‌ی مجموعی سرک گردیز – زرمت ۵۸۰ میلیون افغانی است و کار ساخت آن 17 تکمیل خواهد شد. این سرک ولسوالی زرمت را به مرکز پکتیا وصل می‌کند.
شهرک شهدا، معلمین و مأمورین ولایت پکتیا در ۱۲۹۱ جریب زمین ساخته می‌شود که دارای ۲۴۱۱ نمره و ۲۷ بلاک رهایشی خواهد بود.
نقشه‌ی شهرک صنعتی پکتیا که میان وزارت شهرسازی و مسکن و وزارت تجارت و صنایع افغانستان به امضا رسید، در مساحت ۹۸۳ جریب زمین ساخته می‌شود و در آن ۲۳۷ فابریکه‌ی بزرگ، متوسط و کوچک در نظر گرفته شده است.