حمله‌ی هوایی ارتش بر تجمع طالبان در قندوز؛ 15 تن کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌ها در قندوز می‌گویند که نیروهای هوای ارتش افغانستان یک نشست گروه طالبان را که شماری از اعضای شورای کویته نیز در آن حضور داشتند، هدف قرار داده که در آن 15 طالب کشته و 10 تن دیگر زخمی شده‌اند.
غلام حضرت کریمی، سخن‌گوی واحد ۲۰ پامیر ارتش افغانستان گفته که این حمله‌ی هوایی حوالی ساعت یک امروز (دوشنبه، 13 حمل) در یک روستای ولسوالی دشت ارچی قندوز انجام شده است.
آقای کریمی افزوده این نشست به‌منظور سفر هیأت بلندپایه‌ی طالبان از کویته و باجور برگزار شده بود و هم‌زمان مانور نظامی «قطعه‌ی سرخ» طالبان نیز جریان داشت.
آقای کریمی به بی‌بی‌سی گفته که در این حمله مولوی شاهدالله، مولوی زاهد و مولوی ممتاز از اعضای «قطعه‌ی سرخ» گروه طالبان و هم‌چنین مولوی بریال عضو شورای کویته این گروه کشته شده‌اند.
او تایید کرده که در این حلمه به غیرنظامیان آسیب نرسیده است.
اما اسلام‌الدین، مدیر اجراییه ولسوالی دشت ارچی به صدای امریکا گفته که در این حمله حدود ۱۵۰ تن کشته و زخمی شده‌اند. او افزوده در آن ساحه طالبان حاکم‌اند و مأموران دولتی از آمار دقیق تلفات معلومات ندارند.
گروه طالبان مدعی است که این حمله‌ی هوایی بر مراسمی دستاربندی طلاب از یک مدرسه دینی انجام شده که در آن «150 غیرنظامی» کشته و زخمی شده‌اند.
منبعی از شفاخانه دولتی قندوز به بی‌بی‌سی گفته زخمیانی که به این شفاخانه منتقل شده بیشترشان طلاب علوم دینی هستند.
اما یک شاهد رویداد که برادرش نیز در این حمله زخمی شده به صدای امریکا گفته در مسجدی که طالبان در آنجا تجمع کرده بودند، غیرنظامیان زیادی نیز حضور داشتند و بیشتر کشته‌شده‌ها غیرنظامی‌اند.