طالبان با تقبل تلفات سنگین از شهر فراه بیرون رانده شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت فراه می‌گویند وضعیت در شهر فراه، مرکز این ولایت به حالت عادی برگشته و در درگیری‌های روز گذشته به گروه طالبان تلفات سنگین وارد شده است.
طالبان بامداد روز سه‌شنبه، 25 ثور حملات شان را بر مرکز شهر فراه آغاز کردند. بصیر سالنگی، والی فراه و می‌گوید که اکنون وضعیت در شهر فراه عادی است و طالبان از شهر بیرون رانده شده‌اند. وی افزوده که در درگیری نیروهای امنیتی افغانستان با طالبان 300 طالب کشته و زخمی‌ شده‌اند.
آقای سالنگی به رسانه‌ها گفته که در حمله بر شهر فراه بیش از 1000 جنگجوی طالب اشتراک داشته‌اند. سالنگی افزوده که اطلاعات قبلی در مورد حمله‌ی طالبان بر شهر فراه وجود داشت و تدابیر پیش‌گیرانه نیز گرفته شده بود، اما طالبان از ساحات میان پاسگاه‌های امنیتی که در روستاها موقعیت دارد وارد بخشی از شهر شدند.
درگیری در شهر فراه تا نیمه‌های شب گذشته ادامه داشت.
به گفته‌ی مقام‌های محلی فراه، در درگیری روز گذشته 25 تن از نیروهای امنیتی به‌شمول آمر حوزه سوم امنیتی پولیس شهر فراه کشته شده‌اند.
نیروهای مأموریت حمایت قاطع اعلام کرده که قوای هوایی امریکا نیز به حمایت از نیروهای دولتی افغانستان در جنگ فراه سهم گرفتند.
حمایت قاطع در صفحه‌ی توئیتر خود عکسی از جنگنده نوع A-۱۰ منتشر کرده و نوشته: «فراه در کنترل دولت قرار دارد، نیروهای امنیتی افغانستان از سوی نیروی هوایی امریکا حمایت می‌شود. جنگنده‌هایی مثل این یکی که به تصویرکشیده شده طالبان را هدف قرار داده‌اند.»

مقام‌های محلی ولایت فراه می‌گویند که در حمله‌ی طالبان بر شهر فراه تلفات سنگینی به طالبان و فرماندهان مشهور آنان وارد شده است. ناصر مهری، سخن‌گوی والی فراه به اطلاعات روز گفت که عبدالباری مشهور به مطمئن، مولوی شهاب، سید مشهور به طوفان و مولوی صبغت‌الله از فرماندهان طالبان بودند که در این درگیری کشته شده‌اند.
آقای مهری افزود که در درگیری‌های روز گذشته پنج غیرنظامی نیز کشته شده‌اند.
در همین حال بریالی غفاری، رییس شبکه جامعه مدنی فراه می‌گوید در درگیری‌های روز گذشته به هردو طرف تلفات سنگین وارد شده است.
اما آقای غفاری آمارهای ارائه شده در مورد تلفات این درگیری از سوی مقام‌های دولتی را رد می‌کند.