تظاهرات باشندگان ولسوالی جاغوری در پیوند با کشته شدن یک سرباز اردوی ملی

صدها تن از باشندگان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی دیروز به دنبال کشته شدن محمد شریف خلیلی، یکی از سربازان اردوی ملی از سوی مردان مسلح ناشناس، دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان که جسد این سرباز را حمل می‌کردند، از بازار سنگماشه، مرکز جاغوری تا نزدیکی مقام ولسوالی جاغوری با شعار «امنیت، امنیت» تظاهرات کردند.
محمد شریف خلیلی، باشنده‌ی ولسوالی جاغوری و سرباز اردوی ملی در هلمند بود که هفته‌ی گذشته در مسیر راه جاغوری‌–‌غزنی زمانی که به طرف خانه‌اش بر‌می‌گشت، از سوی مردان ناشناس ربوده شد. جسد این سرباز روز پنج‌شنبه، 10 حوت‌ که گفته می‌شود به شکل فجیعی به قتل رسیده بود، از مسیر راه ولسوالی قره‌باغ ولایت غزنی پیدا شد.
باشندگان ولسوالی جاغوری غزنی دیروز به دنبال کشته شدن این سرباز اردوی ملی دست به تظاهرات زدند. باشندگان محل می‌گویند که این سرباز اردوی ملی از سوی افراد وابسته به طالبان کشته شده، اما این گروه تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است. با این حال، شهروندان معترض در جاغوری دیروز در نزدیکی مقام ولسوالی گردهم آمدند و قطع‌نامه‌ی سه ماده‌ای را صادر کردند.
در این قطع‌نامه از ارگان‌های امنیتی خواسته شده تا امنیت راه‌های ولسوالی جاغوری را تأمین کنند. تظاهر کنندگان هم‌چنان خواستار بازداشت عاملان قتل شریف خلیلی شدند. از سویی هم، ظفر شریف، ولسوال‌ جاغوری می‌گوید که جسد شریف خلیلی دیروز پس از تظاهرات به خاک سپرده شد.
او گفت: «هزاران نفر از تظاهر کنندگان پس از تظاهرات در مراسم خاک‌سپاری شریف خلیلی شرکت کرده و خواستار توجه جدی حکومت در تأمین امنیت شدند». به گفته‌ی شریف، نبود امنیت در مسیر راه مواصلاتی ولسوالی جاغوری از مشکلات اصلی این باشندگان به شمار می‌رود.
باشندگان ولسوالی جاغوری برای رسیدن به مرکز ولایت غزنی از مسیرهای نا امن قره‌باغ و گیلان می‌گذرند که به گفته‌ی این باشندگان، افراد وابسته به طالبان همیشه با کمین در مسیر راه، مردم محل و مقام‌های محلی این ولسوالی را با خود می‌برند و در مواردی آنان را به قتل می‌رسانند. «بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *