مجلس سنا خواستار بررسی عملیات‌های هوایی در پکتیا و ننگرهار شد

اطلاعات روز: مجلس سنا می‌گوید که در عملیات‌های نظامی در پکتیا و ننگرهار خانه‌های مسکونی غیرنظامیان هدف قرار گرفته‌اند و باید این دو حمله به‌صورت جدی بررسی شود.
محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا امروز (سه شنبه، هشتم جوزا) در نشست عمومی مجلس سنا گفت که در عملیات‌های هوایی در ننگرهار و پکتیا، خانه‌های مردم ملکی هدف قرار گرفته است.
آقای ایزدیار تأکید کرد که این دو حمله هوایی بی‌مورد بوده و باید از سوی حکومت به‌صورت جدی بررسی شود.
او خاطرنشان کرد که حکومت مسوولیت دارد از کشتار افراد ملکی جلوگیری کند، نه این که خانه‌های افراد ملکی را هدف قرار دهد.
نیروهای امنیتی دوشنبه‌شب، هفتم جوزا دو عملیات را در ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار و جانی‌خیل ولایت پکتیا، انجام داده‌اند که سناتوران می‎گویند در هردو عملیات خانه‌های مسکونی هدف قرار گرفته است.
بازمحمد زرمتی، سناتور ولایت پکتیار در مجلس سنا گفت، در بمبارا که دوشنبه‌شب در پکتیا انجا شده خانه‌های مردم هدف قرار گرفته است که این عمل تبعات منفی برای حکومت در پی خواهد داشت.
آقای زرمتی افزود که حکومت باید عاملان این حمله را بازداشت و به پنجه‌ی قانون بسپارد، در غیر آن چنین حملاتی مردم را از حکومت دور ساخته و به طالبان پیوند می‌زند.
محمد آجان منگل، سناتور دیگر پکتیا نیز گفت که در عملیات هوایی دوشنبه‌شب در ولسوالی جانی خیل، مردم بی‌گناه کشته شده‌اند.
آقای منگل افزود که اگر چنین حملاتی تکرار شود، حکومت موجود دوام نیاورده و سقوط خواهد کرد.
سناتوران در حالی از تلفات افراد ملکی در دو حمله‌ی ننگرهار و پکتیا ابراز نگرانی دارند که پیش از این بارها از نیروهای امنیتی خواسته‌اند تا در انجام حملات هوایی‌شان از دقت بیشتری کار گیرند.
در حمله‌ی نیروهای امنیتی در ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار 9 تن به‌شمول پنج غیرنظامی کشته و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند.