طالبان به دفترهای تعدادی از نامزدان شورای ولایتی لغمان حمله کردند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت لغمان می‌گویند که جنگ‌جویان طالب بر دفترهای کمپاین سه نامزد شورای ولایتی این ولایت حمله کرده‌اند. این حمله بر دفترهای کمپاین قاری میرحاتم تره‌خیل، عبدالله‌ و یوسف ملکزی از نامزدان شورای ولایتی انجام شده است. در این حمله به کسی آسیب نرسیده، اما ساختمان‌ دفترهای نامزدان یاد شده تخریب شده است.
سرحدی زواک، سخن‌گوی والی لغمان گفت که دفتر کمپاین سه نامزد شورای ولایتی این ولایت در ولسوالی قرغه‌ی لغمان مورد حمله‌ی طالبان قرار گرفته است. او می‌گوید که به ارتباط این حمله دو نفر بازداشت شده‌اند. طالبان مسئولیت حمله بر دفترهای کمپاین سه نامزد شورای ولایتی لغمان را به عهده گرفته است.
طالبان تأکید کرده است که در این حمله دفترهای سه نامزد شوراهای ولایتی لغمان تخریب شده‌اند. قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در شانزده حمل سال آینده برگزار شود. ناامنی از عمده‌ترین چالش‌های فرا‌راه انتخابات آینده خوانده شده است.
نهادهای انتخاباتی و مدنی همواره نگرانی‌های‌شان را در این مورد مطرح کرده،‌ اما وزارت داخله می‌گوید که نیروهای امنیتی توانایی تأمین امنیت انتخابات آینده را دارند. صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت پیش‌تر گفته بود که نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت انتخابات آینده در یک هفته بیش از 60 عملیات را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده‌ و در نتیجه 123 شورشی کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *