عکس از آرشیف

روز ششم جنگ غزنی: جنازه‌های ۳۸سرباز اجرستان به مالستان تحویل داده شد

اطلاعات روز: جنازه‌های 38 سرباز که در روزهای گذشته در ولسوالی اجرستان ولایت غزنی کشته شده‌اند، امروز به ولسوالی مالستان تسلیم داده شده است.

اجساد این سربازان توسط مردم مالستان به مرکز ولسوالی انتقال داده شده و قرار است با چرخبال به کابل انتقال داده شود.

یکی از موسفیدان ولسوالی مالستان انتقال 38 جسد به مرکز این ولسوالی را تایید کرد و گفت که به دلیل گرمی هوا و سپری شدن چندین روز اجساد شماری از این سربازان قابل شناسایی نیست.

پس از حمله‌ی طالبان بر مرکز شهر غزنی، طالبان بر چندین ولسوالی این ولایت نیز حمله کردند. گزارش‌هایی منتشر شده بود که شماری از نیروهای ارتش و پولیس در اجرستان غزنی محاصره شده‌اند. روز یکشنبه هفته جاری مقام‌های محلی ولایت دایکندی از پناه بردن 33 سرباز به آن ولایت خبر دادند.

علی‌اکبر ناطقی، سخن‌گوی والی دایکندی به روزنامه اطلاعات روز گفته بود: «۳۳ تن از نیروهای امنیتی که ۱۶ نفر کماندو، ۸ نفر اردو، ۵ نفر پولیس محلی و ۲ نفر پولیس ملی می‌باشند، پس از درگیری شدید با گروه طالبان و انتقال زخمی‌ها به ولسوالی میرامور دایکندی پناه آوردند.»

در هفته جاری این چندمین مورد از کشتار دسته‌جمعی سربازان ارتش و پولیس است که گزارش می‌شود. وزارت دفاع افغانستان کشته شدن بیش از 100 سرباز در غزنی را تایید کرده و بیش از 40 سرباز ارتش و پولیس محلی در ولایت بغلان کشته شده‌اند. ده‌ها سرباز دیگر نیز در فاریاب کشته و زخمی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. بنده به عنوان یک تحصیل کرده و روشن ضمیر می توانم بگم که ضعف رئیس جمهور به عنوان سر قمندان اعلای مسلح و مسولین بی کفایت امنیتی سبب شده تا دشمن دین و مردم افغانستان با دست باز تر به کشتار سیستماتیک مردم شریف و درد دیده افغانستان بزند. و معلوم است که بیشترینه وقت طوری مدیریت می شود که هدف اصلی هزاره ها باشند. حمله بر مسجد در خواجه حسن گردیز، حمله بر مرکز تبیان، و بلاخره حمله بر مرکز آموزشی موعود شک و گمانه زنی را بیشتر در ذهن ها تداعی می بخشد که مهره های در درون دولت با جریان تبهه کار در همکاری بوده و علیه یک ملت خاص برای کشتن و زدودن شان از میدان علم و سیاست کمر بسته و دست بالا زده است.
    مردم باید دیگر از خواب غفلت بیدار شوند و نگذارند که پروسه صلح نا مبارک غنیون به قیمت جان شان تمام شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *