ایجاد یک کمیته‌ی خاص برای بررسی شکایت‌های انتخاباتی

اداره‌ی مستقل ارگان‌های محل یک کمیته‌ی خاص را برای بررسی شکایت‌های انتخاباتی در چوکات این اداره ایجاد کرد. عبدالخالق فراهی، رییس این اداره می‌گوید که به منظور بررسی عمل‌کرد مقام‌های محلی با کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی هم‌کاری خواهد کرد. مسئولان این اداره هم‌چنان به مقام‌های دولتی هشدار داده‌اند که حق مداخله در انتخابات پیش‌رو را ندارند.
کمیته‌ی خاص بررسی شکایت‌های انتخاباتی در چوکات اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی تا اعلام نتیجه‌ی نهایی فعالیت می‌کند. این کمیته شکایت‌های مبنی بر دست داشتن مقام‌های محلی در روند انتخابات را با کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی و نمایندگان نامزدان شریک می‌کند.
وظیفه‌ی اساسی این کمیته، هم‌کاری با کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی برای برگزاری یک انتخابات شفاف و آزاد در کشور خوانده شده است. این کمیته برای دریافت و بررسی شکایت‌ها در مورد دخالت مقام‌های محلی در روند انتخابات کار می‌کند. اداره‌ی مستقل ارگان‌های محل‌ با نشر خبرنامه‌‌ای گفته است که این کمیته در صورت دریافت هرگونه شکایت مبنی بر دخالت مقام‌های محلی در روند انتخابات، شکایت را بررسی کرده و به ریاست جمهوری ارسال می‌کند.
‌خبرنامه می‌افزاید که کمیته‌ی خاص با ریاست جمهوری بعد از بررسی مشترک شکایت‌ها اقدامات لازم را روی دست خواهند گرفت. اداره‌ی مستقل ارگان‌های محل‌ به مردم اطمینان می‌دهد که کمیته‌ی ایجاد شده تلاش دارد تا اصل شفافیت در برگزاری انتخابات تأمین شود. این اداره افزوده که بر‌اساس فرمان ریاست جمهوری مبنی بر تأمین اصل شفافیت در انتخابات تلاش کرده و اجازه‌ی دخالت مقام‌های محلی در این روند را نمی‌دهد. «بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *