۲۶ مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی نمی‌توانند در بخش طب دانشجو جذب کنند

اطلاعات روز: وزارت تحصیلات عالی کشور امروز (پنجشنبه، ۲۳ حوت) اعلام کرده است که ۲۶ مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی در کشور اجازه‌ی جذب دانشجو در رشته‌های طبی را ندارند.

در اطلاعیه‌ای که از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است که این مؤسسات تحصیلی برای سال جدید تحصیلی (۱۳۹۸ خورشیدی) در رشته‌های غیرطبی نیز فقط اجازه‌ی اخذ امتحان کانکور در رشته‌هایی را دارند که برای آن‌ها مجوز قانونی اخذ کرده باشند.

به نقل از اطلاعیه، مؤسسات تحصیلات عالی سپین‌غر شعبه‌ی کابل، میهن، مسلم، ملالی، کاوون، ملی، رازی، آریانا شعبه‌ی جلال‌آباد، زاول، آریانا شعبه‌ی کابل، شیرزی افغان، اهل‌البیت، هریوا، دعوت و جامی از جمله‌ی مؤسساتی اند که نمی‌توانند دانشجوی طبی جذب کنند.

همچنان مؤسسات تحصیلات عالی وادی هلمند، افغان پامیر، میرویس نیکه، سپین‌غر ننگرهار، شهید سیدجان، ترکستان، شفا، اراکوزیا، اساس، کابورا و عاطفی از دیگر مؤسساتی اند که اجازه‌ی جذب دانشجو در رشته‌های طبی را ندارند.

دیدگاه‌های شما
  1. کار نیکی است چون مویسات شخصی همه قصآب تربیه میکنند و با طب کابل اصلا قابل مقایسه نیستد و در ضمن محصلین طب شخصی نه لیاقت دارند و نه طرفیت و اگر چنین بود حد اقل باید در یک از پوهنخی های دولتی کامیاب میشدند اینها همه ناکام های کانکور هستند و حق انتخاب چنین یک رشته مقدس را ندارند

    1. بفرما برادر مه پوهنتون شخصی خواندیم در یکی از امتحان ها خارجی اشتراک می کنیم هر کسی کامیاب شد از پوهنتون ها خصوصی در امتحان ماستری بلند نمره را یک محصل خصوصی ما اخذ کرده ۱۷۰ نمره در حالی برادر خودم از پوهنتون طبی کابل ۱۵۰ نمره کرفته پس به این معنا نیست که تمامی محصلین خصوصی بی سواد است

  2. یک اقدام بسیار نیک است. دانشجوی که بعد از زحمات زیاد از طریق کانکور به رشته های طبی نهاد های تحصیلی دولتی معرفی میگردد چطور با یک شاگرد شکست خورده ی کانکور که فقط با پول بعد چهار -هفت سال فارغ و به اصطلاح داکتر میگردد، مقایسه گردد؟!
    اینهم شایان ذکر است که نهاد های تحصیلی دولتی هم آنقدر که از نام و شوکت شان پیدا اند کیفیت ندارند، منتهی هر چه باشد دانشجوی لایق و درس خوانده به آنجا از طریق زحمتش معرفی میگردد.

  3. کم کم رو به پیشرفت و تخصص گرایی!!!
    خوشحال هستیم ازین بابت که وزارت تحصيلات بالای پوهنتون های خصوصی کنترل دارن???

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *