BBC

وزارت معارف: وظیفه‌ی مدیر متهم به آزار جنسی تعلیق شده است

اطلاعات روز: به دنبال نشر ویدیویی از بدرفتاری و آزار و اذیت جنسی یکی از آموزگاران زن توسط مدیر یک مکتب، وزارت معارف کشور امروز (چهارشنبه، ۷ حمل) اعلام کرد که وظیفه‌ی مدیر متهم به حالت تعلیق درآمده است.

نوریه نزهت، سخن‌گوی وزارت معارف به روزنامه اطلاعات روز گفت که این قضیه از سوی بخش تفتیش این وزارت تحت بررسی می‌باشد.

به گفته‌ی او، «براساس احکام قوانین نافذه‌ی کشور و لوایح و مقررات وزارت معارف، هیچ کسی حق ندارد که از حریم معارف به خاطر مقاصد شخصی خود‌شان استفاده‌ی سوء کند».

براساس این قوانین هرگاه فرد و یا افرادی مرتکب آزار و اذیت زنان و کودکان در مراکز صحی، تعلیمی، تحصیلی و محل کار شوند، مکلف به پرداخت ۱۰ تا ۲۰ هزار افغانی جریمه‌ی نقدی می‌شوند.

در این قوانین همچنان تذکر داده شده است که در صورت تکرار این جرم، مجرم به سه تا شش ماه حبس مجازات می‌شوند.

وزارت معارف کشور در حالی از تعلیق وظیفه‌ی این مدیر مکتب خبر می‌دهد که از چند روز بدینسو ویدیویی از آزار جنسی یک آموزگار زن توسط یک مدیر مکتب در صفحات شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. این ویدیو نشان می‌دهد که مدیر در مقابل درخواست یک روز رخصتی این آموزگار، تلاش می‌کند که بدن او را لمس کند.

دیدگاه‌های شما
  1. نهادهای عدلی و قضایی کشور باید در این موارد مداخله نموده هرچه عاجل جلوی این افراد را بگیرند، تا دامان پاک معلم و معارف لکه دار نشود.

  2. مکاتب جایست کہ اطفال بعد از خانہ در ان وقت زیاد را سپری می باید و باید جای امن باشد در صورت کہ یک شخص کلیدی مکتب کثیف باشد این عمل بالای شاگردان و معلمین اثر سو وارد میکند ۰ من از بہ تعلیق انداختن وظیفہ این خاین حمایت میکنم تا باشد اولین قدم برای اصلاح ھمہ اشخاص کہ ھمچون ھوتی در سر دارند۰ بہ امید موفقیت ھر چہ بیشتر وزارت معارف

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *