NMIC

در دو انفجار پی‌هم در شهر جلال‌آباد سه غیرنظامی کشته و 19 نفر دیگر زخمی شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که در دو انفجار پی‌هم در ناحیه‌ی چهارم شهر جلال‌آباد، مرکز این ولایت سه غیرنظامی به‌شمول دو زن کشته و 19 نفر دیگر به شمول یازده غیرنظامی و هشت نظامی زخمی شده‌اند.

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این دو انفجار حوالی ساعت 10:30 امروز (شنبه، 17 حمل) در جاده‌ی چهل متره از مربوطات ناحیه‌ی چهارم شهر جلال‌آباد رخ داده است.

آقای خوگیانی همچنان گفت که این انفجارها ناشی از مواد انفجار جاسازی شده بوده است. به گفته‌ی او کشته شدگان همه غیرنظامی اند.

سخن‌گوی والی ننگرهار در ادامه همچنان افزود که در میان زخمی‌شدگان یازده غیرنظامی (چهار زن، دو کودک و پنج مرد بزرگ‌سال) و هشت نظامی (دو سرباز ترافیک، سه سرباز مرزی و سه سرباز امنیت ملی) شاملند.

آقای خوگیانی علاوه کرد که زخمیان برای درمان به شفاخانه منتقل شده‌اند و وضعیت دو نفرشان وخیم است.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این رویدادها را بر عهده نگرفته است.

گفتنی است که صبح امروز شنبه یک انفجار دیگر در ناحیه‌ی دوم شهر جلال‌آباد رخ داده بود که در آن دو سرباز مرزی زخمی شدند. به گفته‌ی سخن‌گوی والی ننگرهار، این انفجار نیز ناشی از مواد انفجاری جاسازی شده در کنار جاده بوده و یک عراده موتر رنجر نیروهای مرزی را هدف قرار داده است.

مسئولیت این رویداد را نیز تا کنون کسی بر عهده نگرفته است.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یکی از ناامن‌ترین ولایات کشور است که گروه‌های تروریستی داعش و طالبان در بخش‌های آن حضور و فعالیت دارند.

این ولایت اخیرا شاهد ناامنی‌های گسترده در سطح ولسوالی‌ها و مرکز آن بوده است. گروه داعش که سال گذشته رییس‌جمهور اشرف غنی شکست کامل این گروه در ننگرهار را اعلام کرده بود، نیز اخیرا فعالیت‌هایی داشته است.