قول اردوی ۲۱۷ پامیر در شمال شرق کشور ایجاد شد

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ حمل) اعلام کرد که قول اردوی ۲۱۷ پامیر در ولایت‌های حوزه‌ی شمال شرق کشور ایجاد شده است.

این قول اردو از بدنه‌ی قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور جدا شده است. پیش از این فرقه 20 پامیر در چوکات قول اردوی 209 شاهین مسئول تأمین امنیت ولایات شمال شرقی کشور بود. اکنون این فرقه با تشکیلات کلان‌تر به قول اردو ارتقا یافته است.
قیس منگل، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی گفت که هدف از ایجاد این قول اردو تأمین امنیت هرچه بیشتر ولایت‌های شمالی، به خصوص شمال شرقی کشور می‌باشد.
در همین حال، محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به روزنامه اطلاعات روز گفت که قول اردوی ۲۱۷ پامیر دیروز (چهارشنبه، ۲۱ حمل) از سوی هلال‌الدین هلال، از معاونان وزارت دفاع ملی معرفی شده است.
به گفته‌ی آقای رضایی، مرکزیت این قول اردوی نوتأسیس در ولایت قندوز می‌باشد که چهار ولایت قندوز، بغلان، تخار و بدخشان را تحت پوشش امنیتی قرار می‌دهد.
او افزود که فرماندهی قول اردوی ۲۱۷ پامیر را نبی‌الله خان میرزایی، رییس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح قول اردوی عملیات‌های خاص کماندوی ارتش به عهده دارد.
این قول اردو در حالی ایجاد شده است که پیشتر اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی کشور در «کنفرانس امنیتی شمال» در ولایت بلخ گفته بود که به منظور بهبود امنیت در شمال شرق کشور یک قول اردوی جدید ایجاد می‌شود.
پیش از آن محمداشرف غنی، رییس جمهوری کشور نیز در دیدار با بزرگان اقوام ازبک و ترکمن گفته بود که برای تأمین امنیت بهتر در شمال و شمال‌شرق کشور قول اردوی جدید ایجاد می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *