برشنا از باشندگان کابل خواست حین کاغذپران‌بازی متوجه لین برق باشند

اطلاعات روز: شرکت ملی برق افغانستان (برشنا) امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ حمل) از شهروندان کابل خواسته است که به منظور جلوگیری از اتصالی شدن لین‌های برق در جریان کاغذپرانی، متوجه لین برق باشند.

وحیدالله توحیدی، سخن‌گوی این شرکت به روزنامه اطلاعات روز گفت: «متأسفانه شماری از جوانانی که در شهر کابل کاغذپرانی می‌کنند، تارهای کاغذپران‌شان را به لین‌های هوایی برق تماس می‌دهند و این امر سبب وصل لین‌ها و شارتی برق می‌شود.»

او افزود که این رویداد زمانی اتفاق می‌افتد که کاغذپران‌بازان تارهای کاغذپرانی‌شان را بعد از تماس با لین‌های برق، کش می‌دهند.

به گفته‌ی آقای توحیدی، واقعه‌های شارتی لین‌های برق ناشی از تماس تارهای کاغذپران در شهر کابل در هر ماه به ده‌ها مورد می‌رسد.

او هم‌چنان از سرقت لین‌ها، سرکت‌بریکرها و سایر وسایل و تجهیزات برقی توسط افراد معتاد در شهر کابل به‌عنوان یکی دیگر مشکلات محیطی برای شرکت برشنا یاد کرد و گفت که این رویدادها از عمده‌ترین مشکلات برای این شرکت در کابل می‌باشد.

سخن‌گوی شرکت برشنا تأکید کرد: «این دو مورد از مشکلات عمده‌ی برق‌رسانی ما در شهر کابل است که هم به برشنا زیان می‌رساند و هم سبب قطع برق مشترکین ما می‌شود.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *