سه عضو پاکستانی گروه داعش در ننگرهار کشته شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که سه عضو پاکستانی گروه داعش تحت فرماندهی مولوی احسان‌الله، یک فرمانده این گروه در این ولایت کشته شده‌اند.

در یک اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار آمده است که این افراد صبح امروز (شنبه، 31 حمل) در نتیجه‌ی حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین نیروهای خارجی در مربوطات ولسوالی اچین این ولایت کشته شده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار در یک خبر دیگر گفته است که مولوی محمدعالم، قاضی نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی شیرزاد این ولایت که روز گذشته در نتیجه‌ی حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین در روستای «مرکی‌خیل» این ولسوالی زخمی شده بود، نیز درگذشته است.

صبح امروز شنبه عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که مولوی محمدعالم، قاضی نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی شیرزاد این ولایت در نتیجه‌ی حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین نیروهای خارجی زخمی شده است.

آقای خوگیانی همچنان گفته بود که در این حملات شیخ زرمحمد مشهور به رحمانی، معاون والی نام‌نهاد طالبان برای ننگرهار، نورالله، معاون ولسوال نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی شیرزاد و نیز شماری از اعضای تحت رهبری شیخ زرمحمد کشته شده‌اند.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یکی از ناامن‌ترین ولایات کشور است که گروه‌های تروریستی داعش و طالبان در بخش‌های آن حضور و فعالیت دارند.