محافظان رییس‌جمهور مدیرمسئول «تلویزیون یک» را لت‌وکوب کردند

اطلاعات روز: عبدالله آزاده خنجانی، مدیرمسئول تلویزیون یک می‌گوید که او امروز (دوشنبه، 2 ثور) از سوی محافظان ویژه‌ی رییس‌جمهور اشرف غنی مورد لت‌وکوب، توهین و تحقیر قرار گرفته است.

آقای خنجانی در یک نشست خبری در کابل گفت که او از سوی ارگ ریاست‌جمهوری برای شرکت در یک نشست «آف دی ریکارد» دعوت شده بود اما محافظان رییس‌جمهوری مانع او شده و پس از لت‌وکوب به اتاق بررسی برده و به گونه‌ی غیرقانونی و با استفاده از زور تلفون شخصی او را مورد بررسی قرار داده‌اند.

او گفت که افزون بر لت‌وکوب، به گونه‌ی موقتی از سوی محافظان ویژه‌ی رییس‌جمهور بازداشت شده و تلفون شخصی او که حاوی معلومات شخصی و تصاویر خانوادگی بود، مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرمسئول تلویزیون یک گفت: «اگر من فعالیت مشکوکی انجام دادم باید من را به محکمه‌ی مربوطه برای بررسی علنی می‌بردند نه این‌که دادگاه صحرایی و در روی جاده لت‌وکوب کردند و توقیف موقت کردند و تلفون شخصی من را بررسی کردند.»

آقای خنجانی افزود که او خواهان پی‌گیری این بدرفتاری است تا در آینده هیچ کسی مورد تحقیر قرار نگیرد.

او اضافه کرد که تنها برای شخص خودش نه، بلکه به‌منظور ایجاد یک گفتمان برای آوردن نظم و دسپلین، احترام متقابل و… درتمام بخش‌های نیروهای امنیتی و به ویژه در بخش محافظان رییس‌جمهور، صدایش را بلند کرده است.

آقای خنجانی خاطرنشان کرد که او به مراجع عدلی و قضایی مراجعه می‌کند و از حکومت نیز انتظار دارد تا این قضیه را مورد بررسی قرار دهد. او در عین حال گفت که به شکایت او باید به گونه‌ی علنی رسیدگی شود.

در همین حال هارون چخانسوری، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری نیز در این نشست گفت که او همراه با ریاض آرین، رییس واحد محافظت ریاست‌جمهوری (پی‌پی‌اس) و شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری با حضور در دفتر کار آقای خنجانی رسما از او معذرت خواسته‌اند.

آقای چخانسوری گفت که در هر سطحی که آقای خنجانی پیشنهاد کند، حکومت آماده‌ی بررسی این قضیه است.

او همچنان گفت که یک کمیسیون از سوی پی‌پی‌اس، نمایندگان خبرنگاران و ریاست‌جمهوری تشکیل شده و این قضیه را در یک فضای مطمیین بررسی خواهد کرد.