آلمان آماده‌ی کمک به روند صلح افغانستان است

اطلاعات روز: مارکوز پوتزل، فرستاده‌ی ویژه‌ی آلمان برای افغانستان و پاکستان گفته است که کشورش آماده‌ی هر گونه همکاری در روند صلح افغانستان با حکومت و مردم این کشور می‌باشد.

در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده است که آقای پوتزل این گفته‌ها را امروز (پنج‌شنبه، ۲۶ ثور) در دیدار با محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور در کابل مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، مارکوز پوتزل در این دیدار همچنان افزوده است که آلمان آماده است تا گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را تسهیل کند. در خبرنامه جزئیات بیشتری در این مورد ارایه نشده است.

در همین حال به نقل از خبرنامه، رییس‌جمهور کشور نیز با ابراز قدردانی از کمک و همکاری‌های آلمان در افغانستان گفته است که دولت افغانستان از هر گونه همکاری در جهت رسیدن به صلح استقبال می‌کند.

آقای غنی افزوده است: «حکومت افغانستان در این عرصه تلاش و همکاری همه جانبه به خرج می‌دهد تا این حرکت به موفقیت برسد.»

آلمان در حالی از همکاری در روند صلح افغانستان و تسهیل گفت‌وگوهای بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرده است که محمدعمر داوودزی، رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح و نماینده‌ی رییس‌جمهور در امور منطقوی صلح چهار روز پیش (یک‌شنبه، ۲۲ ثور) به منظور گفت‌وگوها در مورد صلح افغانستان و توسعه‌ی بین‌المللی برای صلح در رأس یک هیأت بلندرتبه‌ی دولتی به این کشور رفته بود.

پس از آن آقای داوودزی صبح امروز در رأس یک هیأت بلندرتبه‌ی دولتی به منظور گفت‌وگوهای صلح و توسعه‌ی منطقوی صلح به کشور هندوستان رفت.

این سفرها در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز آقای داوودزی برای جلب اجماع منطقوی در مورد صلح به پاکستان، چین و ایران سفر کرده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *