AWRHS

وزارت انرژی و آب از احتمال جاری‌شدن سیلاب در برخی از حوزه‌های دریایی کشور هشدار داد

اطلاعات روز: وزارت انرژی و آب از احتمال وقوع بارندگی و جاری‌ شدن سیلاب در برخی از حوزه‌های دریایی از جمله حوزه‌ی دریایی پنج آمو و شمال کشور هشدار داده است.

در یک اعلامیه‌ی این وزارت که شام روز پنج‌شنبه (2 جوزا) منتشر شده، آمده است که با در نظرداشت پیش‌گویی سازمان‌های جهانی مبنی بر احتمال وقوع بارندگی، تحلیل ارقام مشاهداتی دستگاه‌های هایدرولوژیکی، بلند رفتن درجه‌ی حرارت و… احتمال وقوع سیلاب‌ها پیش‌بینی می‌شود.

در اعلامیه گفته شده است که از تاریخ دوم الی چهارم ماه جوزا احتمال جاری‌شدن سیلاب‌های ناشی از بارندگی و آب‌خیزی ناشی از ذوبان برف در حوزه‌ی دریایی پنج آمو، شمال، هریرود، مرغاب و حوزه‌ی دریای کابل وجود دارد.

براساس اعلامیه، در فاصله‌ی زمانی دوم الی چهارم جوزا سیلاب‌های ناشی از بارندگی و آب‌خیزی دریاها در مسیر دریاهای کوکچه، پنج، خواجه‌غار، کشم، تشکان، شهدا، درایم، تالقان، بغلان، بامیان، بلخاب، سمنگان، فاریاب، بادغیس، غور، هرات، پنجشیر، غوربند، کاپیسا، لوگر، کابل، لغمان، کنر، ننگرهار، پکتیکا و خوست نیز متصور است.

همچنان گفته شده است که بارندگی‌های پراگنده امروز جمعه نیز در حوزه‌ی کابل ادامه دارد و به تاریخ سوم الی چهارم جوزا بارندگی بیشتر در حوزه‌ی پنج‌آمو و شمال کشور گسترش می‌یابد.

وزارت انرژی و آب از افرادی که در پایین‌دست مناطق ذکر شده زندگی می‌کنند، خواسته است تا از نزدیک شدن در کنار دریاها هنگام سیلاب خودداری کنند.

این وزارت از افرادی که در بالادست دریاهای یادشده زندگی می‌کنند، نیز خواسته که هنگام بلند رفتن سطح آب و یا جاری شدن سیلاب به مناطق پایین‌دست اطلاع دهند تا از تلفات انسانی جلوگیری شود.