وزارت صحت خواستار بررسی پرونده‌ی تجاوز جنسی بر یک کارمند صحی در سمنگان شد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز (یک‌شنبه، ۵ جوزا) از نهادهای عدلی و قضایی خواسته است که به پرونده‌ی عاملان تجاوز جنسی گروهی بر یک کارمند صحی زن در ولایت سمنگان رسیدگی کنند.

در اعلامیه‌ای که از سوی این وزارت به نشر رسیده، این رویداد «عمل وحشیانه» خوانده شده و گفته شده است: «وزارت صحت عامه از نهادهای عدلی و قضایی می‌خواهد که عاملان این عمل غیرانسانی را به سزای اعمال‌شان برساند.»

گفتنی است که حدود ده روز پیش (۲۶ ثور) چند نفر با حمله بر «کلنیک صحی آب‌خورک» در ولسوالی روی‌دوآب سمنگان، در ابتدا دو کارمند صحی این مرکز را مورد لت‌وکوب قرار داده سپس بر یکی از آنان به‌صورت گروهی تجاوز کرده بودند.

به دنبال وقوع این رویداد، مسئولان امنیتی در سمنگان روز سه‌شنبه (۳۱ ثور) اعلام کردند که ۹ نفر، به‌شمول چهار نفر زیر 18 سال به اتهام تجاوز جنسی گروهی بر یک کارمند صحی زن در این ولایت بازداشت شده‌اند.

سید هاشم بیان، مسئول مطبوعاتی فرماندهی پولیس این ولایت به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که پرونده‌ی این افراد برای بررسی بیش‌تر و اجرای حکم به نهادهای عدلی و قضایی این ولایت فرستاده شده است.

یک روز پس از آن (چهارشنبه، ۱ ثور) دادستانی کل کشور نیز اعلام کرد که این دادستانی هیأتی را به‌منظور بررسی قضیه‌ی ادعای تجاوز جنسی بر این کارمند صحی در ولایت سمنگان تعیین کرده است.

در اعلامیه‌ی این دادستانی آمده بود که این هیأت با سفر به ولایت سمنگان قضیه‌ی یادشده را به‌صورت همه‌جانبه و بی‌طرف بررسی خواهد کرد.