یک محموله‌ی 700 کیلوگرامی مواد مخدر گروه طالبان در هرات کشف شد

اطلاعات روز – هرات: مسئولان پولیس مرزی در ولایت هرات یک محموله‌ی 700 کیلوگرامی مواد مخدر را از ساحه‌ی «چهل دختر» ولسوالی رباط‌سنگی این ولایت کشف و ضبط کرده‌اند.

به گفته‌ی مسئولان پولیس مرزی هرات، این محموله که از ولسوالی بالامرغاب بادغیس بارگیری شده بود، قاچاق‌بران قصد انتقال آن را به ولایت فراه و در فرجام به پاکستان داشتند که از سوی پولیس مرزی در هرات کشف و ضبط شده است.

فرمانده پولیس مرزی هرات تأکید می‌کند که پولیس با قاچاق‌بران درگیر شد که در نتیجه راننده‌ی موتر زخمی و با استفاده از تاریکی شب فرار کرده است.

آقای الکوزی افزود که مخالفین مسلح دولت تمام تجهیزات جنگی خود را از راه قاچاق و فروش مواد مخدر به‌دست می‌آورند.

در کم‌تر از یک سال گذشته این دومین محموله‌ی بزرگ مواد مخدر است که از سوی پولیس مرزی در هرات کشف و ضبط می‌شود.

به باور پولیس مرزی هرات قاچاق‌بران تلاش دارند تا از طریق ترانزیت مواد مخدر به خارج از کشور هزینه‌ی نبرد‌شان را تأمین کنند.

از سویی هم مسئولان قول اردوی ۲۰۷ ظفر به روزنامه اطلاعات روز می‌گویند که تمام مزارع کوکنار در غرب کشور در ساحاتی کشت می‌شود که طالبان در آن‌جا حاکمیت دارند.

سیدآقا ضیا، مسئول بخش مطبوعات قول اردوی ۲۰۷ ظفر همچنان می‌گوید که نیروهای ارتش در غرب کشور تلاش دارند تا این مناطق را از وجود طالبان پاکسازی کنند.

با این همه، آگاهان امور سیاسی معتقدند که ولایت هرات به‌دلیل داشتن مرز مشترک با دو کشور ایران و ترکمنستان جاذبه‌ی ویژه‌ای برای قاچاق‌چیان مواد مخدر دارد. اما مقام‌های امنیتی در این ولایت می‌گویند که فعالیت قاچاق‌چیان به‌دلیل دست‌آورد‌های نیروهای امنیتی در این ولایت کاهش یافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *