شهردار کابل: ابراهیمی از من زمین و 12 منزل رهایشی می خواست

اطلاعات روز: به دنبال گسترش جنجال‌ها بین شهرداری کابل و شماری از اعضای مجلس نمایندگان، نواندیش دست به افشاگری زد. او دیروز به خبرنگاران گفت، شهرداری کابل خواست‌های غیر‌قانونی شماری از اعضای مجلس را برآورده نکرده و روی همین دلیل، آنان به بهانه‌های مختلف دست به تحصن زده‌اند.
شهردار کابل افزود، عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان در تحصن شماری از اعضای این مجلس دست دارد. او اسنادی را ارائه کرد که نشان می‌دهند‌ رییس مجلس نمایندگان از او برای 11 عضو خانواده‌اش در‌خواست زمین و منزل‌های رهایشی کرده است. نواندیش تأکید می‌کند، شهرداری کابل به چنین خواست‌هایی تسلیم نشده و برای همین به این روز افتاده است.
شماری از اعضای مجلس نمایندگان از سه روز به این طرف با تعدادی از کارمندان شهرداری کابل در مقابل ریاست شهرداری کابل تحصن کرده‌اند. آنان می‌گویند که نواندیش، سرک‌ها را با کیفیت پایین ساخته و پول آن حیف و میل شده است. تحصن کنندگان تأکید دارند، تا زمانی که شهردار کابل از سمتش‌ برکنار نشود، به تحصن‌شان ادامه خواهند داد.
قیس حسن، رییس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان دیروز در یک نشست خبری گفت که شهردار کابل در اکثر موارد در فساد و اختلاس‌های بزرگ در شهر کابل دست دارد و باید محاکمه شود. او هم‌چنان اتهامات وارده علیه خود از سوی شهرداری کابل را رد کرد و افزود، اگر خلاف قانون عمل کرده، شهردار چرا به کمیته‌ی مجلس گزارش نداده و آن را افشا نکرده است؟
شماری از اعضای مجلس نمایندگان که علیه شهردار‌ کابل تحصن کرده‌اند، به بیش از 50 نفر می‌رسند و از سه روز به این طرف با برفراشتن چادرهای اعتراضی و ایجاد خیمه‌ها در نزدیکی ریاست شهرداری کابل، مانع داخل شدن محمد یونس نواندیش، به محل کارش شدند. آنان ادعا دارند، اسناد و مداک قوی در مورد فساد شهردار کابل وجود دارند، اما برخی مقام‌های ارگ از او حمایت می‌کنند و به همین دلیل تا هنوز از سمتش برکنار نشده است.
با این حال، هر‌دو طرف تأکید دارند که از موضع‌شان عقب‌نشینی نخواهند کرد. نمایندگان معترض اسنادی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده و نشان می‌دهند که شهردار در فساد گسترده دست دارد. هم‌چنان اسنادهای ارائه شده‌ی شهردار کابل نشاه می‌دهند که شماری از اعضای مجلس در فساد و خواست‌های غیر‌قانونی دست دارند. نواندیش می‌‌گوید که اگر ثابت شود که او در فساد دست دارد، خودش حکم اعدامش را امضا خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *