وزیر داخله به مجلس سنا فرا‌خوانده شد

اطلاعات روز: مجلس سنا عمر داوودزی، وزیر امور داخله و حسام‌الدین حسام، معاون اول ریاست عمومی امنیت ملی کشور را در نشست دیروز این مجلس در پیوند به افزایش نا‌آرامی‌ها، دزدی و سرقت‌های مسلحانه در کابل، فراخواند. برخی سناتوران در این نشست تأکید کردند که سرقت‌های مسلحانه‌ی منازل در شب، راه‌گیری‌ها و جرایم جنایی پس از برگزاری انتخابات در کابل افزایش یافته‌اند.
آنان در این مورد از وزیر امور داخله‌ی کشور توضیح خواستند. محمد عمر داوودزی، وزیر امور داخله در پاسخ گفت که از سرقت‌های مسلحانه در کابل خودش هم خسته شده، به فرماندهی پولیس کابل دو هفته فرصت می‌دهد که این وضعیت را تغییر بدهد و در غیر آن صورت، تغییرات جدی را در پولیس کابل وارد خواهد کرد.
او هم‌چنان دلیل چالش ناامنی پس از انتخابات را آغاز فصل بهار‌ و برگشت طالبان از پاکستان خواند، اما تأکید کرد که ناامنی ماه حمل سال جاری نسبت به حمل سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. او افزود که توانایی نیروهای امنیتی افزایش یافته و در قسمت تأمین امنیت کشور تلاش خواهد کرد.
در همین حال، شماری از اعضای مجلس سنا‌ ریشه‌ی نارسایی‌های امنیتی را در کار مقام‌های بلند‌رتبه‌ی دولتی و شماری از نمایندگان شورای ملی خواندند. گل احمد عظیمی، عضو مجلس سنا گفت که مشکلات اصلی در خود مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس است. تا زمانی که موترهای شیشه‌سیاه جمع‌آوری نشوند، وضعیت خوب نخواهد شد.
این در حالی است که گروه طالبان برای انجام حملات انتحاری از گذشته تا کنون از موترهای شیشه‌سیاه استفاده می‌کنند. وزیر داخله دیروز در مجلس سنا نیز گفت که حمله کنندگان انتحاری در مقابل دروازه‌ی وزارت داخله و کمیسیون مستقل انتخابات از موترهای شیشه‌سیاه استفاده کرده بودند. او تأکید کرد که از هفته‌ی آینده برنامه‌ی پاك‌کاری موترهای شیشه‌سیاه آغاز خواهد شد.
از سویی، حسام‌الدین حسام، معاون اول امنیت ملی که دیروز به مجلس سنا فرا‌خوانده شده بود، روی امنیت برگزاری انتخابات دور دوم صحبت کرد. او گفت که اگر انتخابات به دور دوم برود، نیروهای امنیتی به هم‌کاری مردم امنیت آن را مانند انتخابات 16 حمل تأمین خواهند کرد. حسام افزود، دشمنان برای مختل کردن انتخابات گذشته زیاد تلاش کردند، اما موفق نشدند و این توانایی نیروهای امنیتی را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *