غزنی

در دو انفجار در غزنی 7 نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که در نتیجه‌ی دو انفجار جداگانه در شهر غزنی و ولسوالی «آب‌بند» این ولایت هفت نفر کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

محمدعارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که انفجارها صبح امروز (یک‌شنبه، ۶ اسد) رخ داده است.

آقای نوری گفت که انفجار در ولسوالی «آب‌بند» با استفاده از یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی نوع هاموی صورت گرفته است. به گفته‌ی او، هدف این حمله یک پاسگاه مشترک پولیس محلی و نیروهای خیزش مردمی در روستای «سرفراز» این ولسوالی بوده است.

نوری افزود که در این رویداد، دست‌کم چهار سرباز کشته و ده سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنان سخن‌گوی والی غزنی گفت که در یک رویداد دیگر در نتیجه‌ی انفجار یک ماین جاسازی‌شده در منطقه‌ی «نمک» در حوزه‌ی سوم شهر غزنی، سه غیرنظامی کشته و سه غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

او توضیح داد که این ماین از سوی «گروه طالبان» در گلدان شاهراه کابل – قندهار جاسازی شده بود.

گروه طالبان اما تا کنون تنها مسئولیت انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده در ولسوالی «آب‌بند» را بر عهده گرفته است.

این گروه در اعلامیه‌ای، گفته است که هدف این حمله یک مرکز مهم پولیس ملی و محلی بوده است. براساس ادعای این گروه، در نتیجه‌ی این حمله مرکز یادشده به‌گونه‌ی کامل تخریب شده و ده‌ها تن از سربازان پولیس نیز کشته شده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته (شنبه، 5 اسد) نیز در نتیجه‌ی انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی گروه طالبان بر مرکز ولسوالی «آب‌بند»، سه نفر از نیروهای امنیتی کشته و ۱۲ نیروی امنیتی دیگر زخمی شده بودند.

پیش‌تر سخن‌گوی والی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که در جریان این حمله‌ی طالبان، بخش‌هایی از ساختمان‌های ولسوالی و فرماندهی پولیس نیز خساره‌مند شده است.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت، به‌شمول شهر غزنی فعالیت گسترده دارد.