دست‌کم شش غیرنظامی در انفجار ماین مقناطیسی در شهر هرات زخمی شدند

اطلاعات روز: منابع امنیتی در شهر هرات می‌گویند که در یک انفجار ماین مقناطیسی در شهر هرات شش نفر زخمی شده‌اند.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخن‌گوی فرماندهی پولیس هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد امروز (چهارشنبه، 16 اسد) در ساحه‌ی «درب ملک» از مربوطات حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر هرات رخ داده است.

آقای ولی‌زاده همچنان گفت که ماین مقناطیسی در یک عراده موتر نوع کرولای شخصی جاسازی شده‌ بوده است. به گفته‌ی او، زخمیان این رویداد همه غیرنظامی‌اند.

در همین حال مسئولان در شفاخانه حوزوی هرات می‌گویند که هشت نفر به‌شمول دو خانم، دو کودک و چهار مرد لحظاتی پس از وقوع این انفجار به این مرکز درمانی منتقل شده‌اند.

داکتر عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که شش نفر از زخمیان این رویداد پس از درمان ابتدایی مرخص شده و دو نفر دیگر نیز تحت درمان قرار دارند.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

گفتنی است که دو روز پیش نیز انفجاری در محله‌ی حاجی عباس از مربوطات ناحیه‌ی دوازدهم شهر هرات رخ داده بود که در نتیجه‌ی آن پنج غیرنظامی کشته و 29 غیرنظامی دیگر زخمی شده بودند.

از سویی هم فرماندهی پولیس هرات در ابلاغیه‌ای از وقوع حملات بیش‌تر تروریستی در شهر هرات خبر داده و از شهروندان این ولایت نیز خواسته است تا در جلوگیری از این دست حملات با پولیس همکاری کنند.

در این ابلاغیه از شهروندان خواسته شده است تا از توقف افراد و اشخاص، اشیا و اسباب و وسایط مشکوک در محل کار و درب دکان و خانه‌های‌شان به پولیس اطلاع دهند.

همچنان از شهروندان خواسته شده است که در وسایط نقلیه‌ی‌شان سیستم GOS نصب کنند. افزون بر این از شهروندان هرات خواسته شده تا از موترهای شیشه سیاه، بدون پلیت و موترسایکل‌های بدون اسناد استفاده نکنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *